Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Vaniljvodka

Medlem
Upgrade decision will be emailed (4-72 hrs) before departure.

Angående biljettreglerna så stämmer det att den ursprungliga bokningsklassens regler gäller. Hade en SAS Go Saver som blev uppgraderad via OT för en månad sen, men när jag ville boka om hemresan så fick jag inte det trots att jag blivit uppgraderad från eco till biz. Eftersom SAS-agenten vid mitt första samtal (felaktigt) sa att jag hade en ombokningsbar biljett så passade jag på att prata med OT och de ville att jag skulle kontakta dom så fort jag bokat om så att de kunde försöka uppgradera mig på nytt (mot en avgift).
 

ohkw

Medlem
Jeg har en fantastisk dårlig hitrate med OT. 6 forsøg og 0 (nul) opgradering.
Undre på om jeg gør noget galt?
Forsøger nu en sidste gang hjem fra O'hara i april. Hvis den ikke giver noget så giver jeg op.
 

jth

Medlem
Jeg har en fantastisk dårlig hitrate med OT. 6 forsøg og 0 (nul) opgradering.
Undre på om jeg gør noget galt?
Forsøger nu en sidste gang hjem fra O'hara i april. Hvis den ikke giver noget så giver jeg op.

När brukar du lägga in request? Ju tidigare desto bättre, säger en del.
Har du bara flugit på tider då det är låg beläggning? De enda gånger jag INTE blivit erbjuden en optiontown upgrade har varit en gång när jag flög till/från New York i Januari, halvfullt plan i bägge riktningarna.
Lycka till, April är nog en bra månad för uppgradering med tanke på påskhelger mm.
 

ohkw

Medlem
Angående request, så har det været forskelligt. Mellem 2 uger og 3 måneder.
Jeg har nok bare været uheldig. Nu rejser jeg ofte på USA med jobbet og maskinerne er ofte ret fyldte. Det er det indtryk jeg har.
 

Maja

Medlem
3/4 lyckade försök. Nekad från EWE-ARN på fredag. Varken Eco extra eller bus.

Seg flygning gem mao och få poäng. Lite nyfiken på platstillgången, men har inte datorn med mig så kommer inte ihåg vilken sida jag brukar använda. Var inte flight status. Tips på någon annan sida?
 

EMA

Medlem
Efter 7 st försök på Optiontown när jag rest själv till Kina hade jag inga större förhoppningar om en uppgrade med familjen till BKK.
Döm om min förvåning när jag får bekräftelsemailet i inboxen. Enda problemet är väl möjligen att det ger mersmak att åka mer bekvämt än i economy för övriga familjen. De extra poängen kommer också vara de som tippar över till EBD innan kvalificeringsperioden går ut. :)
 

jlarsson

Medlem
Har sökt om uppgradering på CPH-NRT i morgon. Sitter och kollar mailen varje kvart ungefär. Har inte fått något mail ännu, varesig ok eller nekat. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. :)
 

iRobert

Medlem
Har sökt om uppgradering på CPH-NRT i morgon. Sitter och kollar mailen varje kvart ungefär. Har inte fått något mail ännu, varesig ok eller nekat. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge. :)
Logga in och kolla din bokning på SAS sida, där ser du (i min erfarenhet) tidigare om du får sitta i nosen eller kvar där bak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen