Senaste nytt

Uppgradering med Flying Blue miles

EBGGOT

Medlem
Hej igen Stefan och alla andra intresserade!
Nu har fått allt rätt direkt från Flying Blue och nedan gäller:

For upgrading with miles on AF the following booking classes are eligible:

From economy to premium economy: Y/B/M/U/K
From economy to business: Y/B/M/U
From premium economy to business: S/W
From business to first: J/C/D

On KLM flights the following booking classes are eligible:

From economy to business: M/U/Y/B.
Passengers are able to check online which booking class they are about to book. When they have selected their preferred flights and they are in the flights overview page, they can click on the 'more information' or 'details' button to see the booking class.

Hälsningar Karin

Är detta standby upgrades eller bekräftade? Om det är det senare vilka tidsramar gäller?
 

agehall

Medlem
Upp till 24h (30h?) innan avresa kan du boka uppgraderingar online, om det finns plats i rätt bokningsklass. Därefter måste det göras på flygplatsen.

En sak som är värd att notera, är att man inte kan uppgradera från bokningsklass A på AF, trots att det är premium ekonomi. Det kan vara värt att tänka på...
 

agehall

Medlem
Var inte bokningsklass A något av rabatterad PE?
Jo, jag tror det är så.


Yes, jag menar hur nära/långt i från resdag kan man göra upgraden? Samt hur går man tillväga?
Osäker på exakt hur tidigt man kan börja göra det, men så fort det finns platser i rätt bokningsklass är alltid rätt svar... :)

Det finns sedan ett par olika sätt att göra det. Antingen kan man begära en uppgradering via sin bokning på hemsidan eller så ringer man Flying Blue eller så gör man det på flygplatsen, direkt hos biljettkontoret.
 

rvarttinen

Medlem
Har uppgraderat mig vid flera tillfällen på SFO hos AF. Då har jag fått betala mellanskillnaden till närmaste uppgraderingsbara bokningsklass och sedan gått på poäng. Det har alltid kostat USD 100 och det har det varit värt (lång flygning till CDG). AF:s personal på plats har varit mycket hjälpsam och lagt ned en hel del energi på att få det att fungera.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
God Morgon! Mr Agehall har rätt, som vanligt, ;), man kan göra det online, eller ringa FB fram till dag före avresa. Samma dag som man reser kan man göra det direkt på flygplatsen. Hälsn Karin


Yes, jag menar hur nära/långt i från resdag kan man göra upgraden? Samt hur går man tillväga?
 

EBGGOT

Medlem
Sista frågan Karin, var hittar jag tabell för vad olika upgrades kostar för KL? Letar på klm.se men hittar inget....
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej! Inga sista frågor, tanken här är att man får fråga hur mycket som helst, framför allt då man har EBGGOT som sitt alias.. då blir jag extra nöjd över frågor som rör Flying Blue ;) Nedan en länk till en s.k miles finder. Hoppas du hitta det du söker här, hör av dig annars!!
hälsn Karin

All about earning and spending Miles - KLM.com

Sista frågan Karin, var hittar jag tabell för vad olika upgrades kostar för KL? Letar på klm.se men hittar inget....
 
Toppen