Senaste nytt

Uppgradering med Avios

MrBeen

Medlem
Jag har ingen erfarenhet av att uppgradera på BA och undrar om någon kan ge lite info.

Jag skulle villa uppgradera min economy biljett till business class på nästa veckas resa till USA. Just nu finns inte några tillgängliga stolar för uppgradering för mina flyg över Atlanten men det finns en hel del tillgängliga stolar enligt amadeus.

Det jag undrar är:
Kommer man att släppa flera stolar närmare flygningen?
Jag blir lite osäker när jag läser BAs hemsida, är det ens möjligt att uppgradera från economy till business över Atlanten eller kan jag bara uppgradera en klass, dvs till economy plus?
Finns samma system som på SAS att jag vid avgång kan uppgradera om det då finns lediga stolar?
Går det att uppgradera med alla biljetter eller är det bara vissa klasser även vid uppgradering vid gaten/incheckningen?

Jag har tillräckligt med både Avios eller AAdvantage miles om det är någon skillnad i hur det är genomförbart.

Tack för hjälpen!
 

Concorde

Founding Member
Du kan inte uppgradera från Economy till Business (Club) med Avios. Detta då man endast kan uppgradera ett steg uppåt med Avios.
Du kan uppgradera till Premium Economy med Avios, om din biljett är en flexibel economy biljett. Dvs. har du köpt billigaste economy är du fast (men kommer ev- få erbjudande om att uppgradera till Premium för pengar).
 
Är det nån som har efarenhet av att uppgradera hos BA för avios?! Försöker göra en upgrade från premium economy till club world på en resa nästa v. Ser ut som det finns gott om platser i C men inga award seats. Brukar de släppa platser vid gaten om det finns kvar?!
Cheers
/a
 

henrik l

Medlem
Är det nån som har efarenhet av att uppgradera hos BA för avios?! Försöker göra en upgrade från premium economy till club world på en resa nästa v. Ser ut som det finns gott om platser i C men inga award seats. Brukar de släppa platser vid gaten om det finns kvar?!
Cheers
/a

Går inte att uppgradera vid gate. Funkar bara via manage my booking. Vet dock inte vilka möjligheterna är om det inte syns några platser på MMB. Tror vi har diskuterat detta på något annat ställe. Annars kan du ju allrtid testa och ringa. Dom brukar svara hyfsat snabbt på det engelska numret.
 
Tack! Har pratat med dem (i Sverige) och de är väldigt hjälpsamma. Försöker bara lista ut logiken - verkar ju finnas gott om platser kvar i C på aktuell flight. Men de kanske går till cash upgrades i första hand?
 

ucce

Medlem
Finns det många platser i C brukar det komma awardsplatser så småningom, men ofta först dagarna innan enligt min erfarenhet. Bara att gå in varje dag och kolla.

Hålla dig borta från MMB om du har mellanlandning dock - då kommer du behöva söka platser manuellt (om det inte finns på hela stäckan) och sedan ringa för att boka.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har en bokning med British Airways flygningar i World Traveller Plus och bokning är gjord på BA.com.
Jag får felmeddelande när jag klickar på "Upgrade my class of travel with Avios".

Sorry, we have encountered a problem. Please call your local British Airways office to change this booking.

Betyder det att det inte går att uppgradera med avios på BA.com?
 

Senator

Moderator
Jag har en bokning med British Airways flygningar i World Traveller Plus och bokning är gjord på BA.com.
Jag får felmeddelande när jag klickar på "Upgrade my class of travel with Avios".



Betyder det att det inte går att uppgradera med avios på BA.com?

Jag har alltid ringt in. Jag får aldrig detta när det går via LHR att funka.
 

Homer

Medlem
Om biljetten/resan inte börjar på LHR utan ARN/GOT osv. så brukar det aldrig fungerar att uppgradera med Avioser online.
 
Toppen