Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Steve

Medlem
Jag ska åka ARN-CPH-SFO på lördag och har plats bokad i go (företagspolicy)på SK935, jag ansökte om uppgradering för poäng via SAS men fick nyss avslag. Hänvisas nu till att försöka vid check-in eller gate. Resan påbörjas ju på Arlanda och jag undrar om det finns några tips på tillvägagångssätt för att optimera chansen till uppgradering.

Ska jag checka in online i förväg eller vänta och göra det på Arlanda, d.v.s. finns det någon fördel/nackdel med tidpunkt när jag checkar in?
Har personalen vid check-in någon möjlighet att lösa uppgraderingen eller är det gatepersonalen som bestämmer.
Tacksam för era tips och råd.
 

seat56f

Medlem
Uppdaterar med mina efterforskningar:

ARN-ORD: Cash och points upgrade erbjuds numera parallellt, dvs finns det bara platser tillgängliga kan man välja vad man betalar med. Go->Plus 1999 sek, Go->Business 4499 sek. Oklart vad Plus->Business går på, men 2499 eller 2999 skulle jag tippa. Hanteras i servicedisken i F-piren (eventuellt annorstädes också, men det var där jag frågade).

ORD-ARN: Efter förfrågan vid incheckning om uppgradering kunde jag även här välja mellan att betala med poäng eller cash (valde poäng). Här hade jag säte i Plus, och uppgradering Plus->Business hade gått på 399 usd. Frågade också om priset Go->Business, vilket var 699 usd.
 

Bryant

Medlem
Uppdaterar med mina efterforskningar:

ARN-ORD: Cash och points upgrade erbjuds numera parallellt, dvs finns det bara platser tillgängliga kan man välja vad man betalar med. Go->Plus 1999 sek, Go->Business 4499 sek. Oklart vad Plus->Business går på, men 2499 eller 2999 skulle jag tippa. Hanteras i servicedisken i F-piren (eventuellt annorstädes också, men det var där jag frågade).

ORD-ARN: Efter förfrågan vid incheckning om uppgradering kunde jag även här välja mellan att betala med poäng eller cash (valde poäng). Här hade jag säte i Plus, och uppgradering Plus->Business hade gått på 399 usd. Frågade också om priset Go->Business, vilket var 699 usd.

Ställde också frågan igår. Var sugen på att betala 399$ eftersom jag sparar mina poäng. Avstod dock men det slutade i att jag ändå satt på 7H :).
 
Nekad Optiontown imorgon mellan ARN-ORD (Plus till Business), däremot sms från SAS om "Upgrade to SAS Business for 2499 SEK". Det hela hanteras i så fall i Servicedisken. Reser med en polare (vi har samma bokningsnummer) har har dock inte fått något sms. Får se hur det blir, om båda kan uppgradera så är det klart intressant. Tycker att priset är bra.
 

JohanA

Medlem
Y -> C är 1990 DKK

Ska bli skoj att testa nya C-kabinen! :)

image.jpeg


PS.
Uppgraderingskampanjen sträcker sig tom 5 april denna gång.
 
Toppen