Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

mha321

Medlem
Det här är så tramsigt. SAS borde göra en lista för de som önskar uppgradera sig och sedan prioritera utifrån status vem som har företräde till uppgradering inte vem som är tidigast på flygplatsen eller vem som är charmigast. Startar du resan på annan flygplats än den där longhaul flyget går ifrån har du oftast ingen suck så vida du inte bokar in en jätte layover...

Status räknas in, åtminstone ibland. Det är ofta det kan bli blankt nej som ebs och "kanske" för ebd.

Men det finns många ebd och framförallt ebg, så inom gruppen måste ju något räknas...
 

Hachans

Medlem
Status räknas in, åtminstone ibland. Det är ofta det kan bli blankt nej som ebs och "kanske" för ebd.

Men det finns många ebd och framförallt ebg, så inom gruppen måste ju något räknas...

Ja, det är ju oftast EBD och EBG som har poäng att bränna på uppgraderingar så inte så konstigt.
 
Fick upgrade från go till plus för 2000 per skalle på LA-ARN flyget. Kollar sedan om upgrade till business i check in och då skulle de ha 499 USD eller 35.000p.

Kändes lite väl.

Med facit i hand kanske man skulle gått på att buda 5000(lägsta bud) för go-business direkt. Dock kändes det risky att inte få någon upgrade alls då vilket ledde till valet av go-plus på plusgrade.
 

Canadien

Medlem
Dock kändes det risky att inte få någon upgrade alls då vilket ledde till valet av go-plus på plusgrade.

Har inte sett att det skulle vara mindre chans att få igenom uppgradering till Plus ifall man också bjudit på Business.

Plusgrade lär ju först köra Businessuppgraderingarna (först från Plus, sedan Go, så att det eventuellt frias upp lite i Plus) och därefter Go-Plus.
 
Har inte sett att det skulle vara mindre chans att få igenom uppgradering till Plus ifall man också bjudit på Business.

Plusgrade lär ju först köra Businessuppgraderingarna (först från Plus, sedan Go, så att det eventuellt frias upp lite i Plus) och därefter Go-Plus.
Men man kan väl inte buda på både plus och business samtidigt?
 

STO-ARN

Medlem
Det här är så tramsigt. SAS borde göra en lista för de som önskar uppgradera sig och sedan prioritera utifrån status vem som har företräde till uppgradering inte vem som är tidigast på flygplatsen eller vem som är charmigast. Startar du resan på annan flygplats än den där longhaul flyget går ifrån har du oftast ingen suck så vida du inte bokar in en jätte layover...
Ang. de två sätten att få upgraderingar:
1) Genom Plusgrade och dess bidding - är ju det mest rättvisa. "Ett lagt högre bud, tidigt, och med högre kortstatus ger bättre fördel än lågt bud och låg kortstatus.
2) Finns platser kvar i Plus eller Business, sista dygnet så är det oftast "först till kvarn" som får dessa platser. Efterfrågar en tidig EBS-resenär en uppgradering, så lär de få detta. Går ju inte att vänta på att en ev. EBD, senare incheckning, kanske vill uppgradera sig.
Lite olika ifall resa från ARN/CPH/OSL (där speciell personal har hand om uppgradering) mot utestationer (där det just är "först till kvarn" i check-in, som gäller). Ifall man på en utestation "hänger på låset" vid check-ins öppnande så ökar ju chansen betydligt mot ifall en resenär dyker upp ganska sent och efterfrågar vid gate.
 

LPC123

Medlem
Är det totalt omöjligt att bli uppgraderad själv om man är 5st på samma biljett? Jag är den enda med statuts (guld) och jag skulle vilja uppgradera mig men inte dom andra. Vet att jag kan bryta ut min biljett men då kan det ju bli struligt om det blir något knas med flyget för oss. Så är det ens möjligt att bli uppgraderad annars? Det gäller Cph - Ewr - Cph med SAS.
 
Toppen