Uppgradering i gate med sas

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Elberto, 25 Juni 2015.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går bra. 35k poäng eller ca 2900-7000SEK brukar det kosta från Plus till Business

2. larced

larced Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög Köpenhamn - SFO i slutet av juni. Plats i plus.
    Försökte uppgradera till business med plusgrade men fick avslag.
    Väl vid flygplatsen visade sig att dom uppgraderade mig ändå men gratis istället.

Så det är nog som tidigare person skrev att om det är överfullt i economy så släpper dom inte platser via plusgrade och flyttar upp folk utan vill hålla koll och göra det manuellt närmare inpå avgång.

Gus gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror nog också på hur mycket man bjuder för plusgrade, drar man mätaren i topp antar jag att man har relativt stor chans att få igenom det, jämfört med om man lägger minimumbud.

4. larced

larced Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så kan det nog vara. Men om man snikbjudar som jag gjorde kan det teoretiskt löna sig i slutändan :)

5. Filip Nilsson

Filip Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gick du och pratade med dom om upgrade eller meddelade dom dig bara att de uppgraderat dig?

6. Filip Nilsson

Filip Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som kan se hur det ser ut på SK935 flighten som går 12.25 på söndag?
    Hur fullt är det?

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tvivlar på det, om ett plan är överbokat så vill SAS vänta ut till checkin för att se om de verkligen behöver flytta runt folk, de vill inte låsa sig mer än de redan är. Alltså vill de hålla uppgraderingarna manuella, om de ens behövs.
    Plusgrade och SAS är ju två olika entiteter, kan mycket väl tänka mig att SAS inte har en aning om vilka bud som ligger hos plusgrade, utan de tilldelar bara X platser i respektive klass beroende på hur fullt det är. Men ingen vet ju detta säkert utanför de som kodat/hanterar dessa system.

8. larced

larced Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min biljett fungerade inte när jag skulle boarda vid gaten. Blev hänvisad till disken där en ny biljett låg och väntade. Jag hade inte pratat med dom om upgrade.

PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  9. BCflyer

BCflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Business har varit 0 i alla bokningsklasser i flera veckor. Plus har varit 0 vissa dagar och 1Y vissa dagar dvs en i dyraste bokningsklass. GO har lite mer plats.

10. Filip Nilsson

Filip Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej så det innebär att sannolikheten att få en plusgrade alt att kunna uppgradera vid check-in är rätt liten?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!