Senaste nytt

Uppgradering genom Optiontown

Har en kommande resa bokad med SAS till Bangkok där jag på sträckan CPH-BKK ansökt om uppgradering från Eco extra till Business. Någon här som vet vilka faktorer som spelar in för att man ska bli uppgraderad? Att det finns plats i Business är ju en självklarhet... Har tidigare hört att den klassen man uppgraderar ifrån (Eco extra) måste vara fullbokad eller t o m överbokad. Vilket för mig låter konstigt. Men vad tror ni? Vad har ni för erfarenheter??
 
jag har aldrig använt mig av OptionTown men en grund är väl att det ska finnas mat och plats ombord för att man ska bli uppgraderad.
Men att det ska vara överbokat i den klass man är bokad i för att få en uppgradering stämmer inte vad jag läst, så länge det finns plats så går det.
 

tourist

Medlem
Den samlade visdomen och erfarenheten på FlyerTalk och BusinessClass är att SAS inte verkar släppa stolar till OptionTown för uppgradering till reducerat pris om de inte räknar med att alternativet är en risk att få ge bort dem gratis genom op-ups. Detaljerna är så klart en affärshemlighet.
 
Tack för svaren. Hoppas dock på det första inlägget vilket skulle innebära fördel för mig. Enl. flightstats så finns det inga bokningsbara biljetter kvar i economy...dock finns det i både eco extra och business...får se hur det går som sagt. Har slängt iväg ett mejl till Optiontown och frågat vad det är för kriterier som spelar in om man ska få en uppgradering eller inte....
 
Toppen