Senaste nytt

Uppgradering av Lufthansa T-klass

Reser du mycket inom Europa eller mest på interkontinentala rutter?

Inom Europa kommer det från och med Januari i princip endast vara till Barcelona jag åker, någon resa till Tyskland och någon till England kan förekomma och likväl någon spontantrip dit eller dit men mestadels till BCN som sagt, det blir alltid LH/LX dit. (Ger ju 3000 Miles per ToR i Economy + lite extra med status.
Räknar med att göra cirka 15-20 ToR till Barcelona under 2013.
Full intjäning på dessa så är det 45-60.000 poäng, varav jag är lite över halvvägs mot SEN.

Nästa år har jag inte planerat då det är för långt fram i tiden men som det ser ut just nu blir det besök till Sydamerika, Nya Zealand, eventuellt Kanada och till vinter 2013 kanske även ett besök till Asien.

Innan detta år är slut kommer jag åka till Los Angeles och Hong Kong + kanske något mer beroende på rean som kommer.
Kommer hur som helst inte att uppnå 100.000 poäng med Miles & More 2012 så det är ingen idé jag krediterar dessa flygningar dit i alla fall, det är en sak som är klar.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Med lite planering blir du sen nästa år, med de resorna. Om du hittar någon bra fare för bokningsklass B på longhaul så ta det. :)
 

Jacob

Medlem
Jo, det är såklart smartast.
Tänkte mest att det hade varit kul att pröva en väg bara, men det beror ju såklart på priset (vilket jag inte lyckats hitta.)
Det är klart att det kan vara trevligt att testa om man inte gjort det förut, speciellt om man dessutom inte flyger business class så ofta.

Det finns hyfsat trevliga business class upplevelser att få även inom Europa (allt är förstås relativt) men Lufthansa är verkligen inte särskilt märkvärdigt. Vill du lägga dina poäng på en uppgradering inom Europa så välj då hellre en flygning med Swiss eller Austrian. Eller förstås ännu hellre en lite längre flygning utanför Europa.
 
Toppen