Senaste nytt

Uppgradering av bonusbiljetter i ömmande fall...?

Har en resa bokad för familjen (5 pax) till Miami, utnyttjat 2 för 1, så vi har tre separata bokningar. Vad jag förstått kan man inte slå samman dessa till en, det enda man kan göra är en manuell text om att dessa hänger samman?

Nu kommer min egentliga undran, på hemresan är vi splittrade över all tre klasserna, med en ensam i economy. Innehavaren av denna biljett kommer vara guld vid resetillfället.

Finns det någon känd bättre strategi för att lyfta denna stackare till plus eller business?
 

palmen

Moderator
Har en resa bokad för familjen (5 pax) till Miami, utnyttjat 2 för 1, så vi har tre separata bokningar. Vad jag förstått kan man inte slå samman dessa till en, det enda man kan göra är en manuell text om att dessa hänger samman?

Nu kommer min egentliga undran, på hemresan är vi splittrade över all tre klasserna, med en ensam i economy. Innehavaren av denna biljett kommer vara guld vid resetillfället.

Finns det någon känd bättre strategi för att lyfta denna stackare till plus eller business?
Plusgrade, funkar inte det vid checkin. Är det fullt då blir det svårt. Att hoppas på att få det gratis ombord är ingen bra idé, kommer med största sannolikhet inte hända.
Va vid checkin 4h innan för bästa chans att kunna köpa uppgradering.
 

Delayed

Medlem
Nu kommer min egentliga undran, på hemresan är vi splittrade över all tre klasserna, med en ensam i economy. Innehavaren av denna biljett kommer vara guld vid resetillfället.

Finns det någon känd bättre strategi för att lyfta denna stackare till plus eller business?
Finns det bara plats är det säkert möjligt att de i Business och Plus flyttar bak till GO. ;)

Skämt åsido. Varför har det blivit så här? Har ni aktivt valt och bokat detta eller har ni "råkat ut för något?

Är stackaren i GO någorlunda vuxen och frisk eller kan man hävda att denne har svårt att klara sig ensam?
 
Det enda sätt att vara säker är att avboka bonusbiljetten i GO och köpa en biljett i rätt kabin. Annars ställ in er på att ni reser i olika klasser och bli glad om ni kan uppgradera.
 

Erik M

Medlem
Jag använder hellre befintlig trådar än startar fler, så här är min relaterade fråga:

I min bokning för två personer ARN-LHR-BKK-AKL-RAR (och samma väg hem) som bokades med EB-poäng och 2-4-1 är allt i business, utom flygen mellan AKL och RAR. Där är det economy. Det är alltså Air New Zealand. Jag vill så gärna öka våra chanser att åtminstone åka premium economy, men Air New Zealand verkar benhårda. Är det någon som har ett tips på nåt som ens har en chans att göra skillnad? Jag är guld på SAS.
 

jumbooze

Medlem
Jag åkte på AKL-RAR själv och försökte på alla sätt uppgradera ( inte ens cash funkade eller EBD status) då jag fyllde jämt ombord men inget lyckades så jag skulle inte hoppas för mycket
 
Finns det bara plats är det säkert möjligt att de i Business och Plus flyttar bak till GO. ;)

Skämt åsido. Varför har det blivit så här? Har ni aktivt valt och bokat detta eller har ni "råkat ut för något?

Är stackaren i GO någorlunda vuxen och frisk eller kan man hävda att denne har svårt att klara sig ensam?

Det har kommit sig av tillgängligheten, fanns två i business och två i plus, då fick det bli en där bak :) Nej tyvärr kan jag nog inte hävda tillsynsbehov och i verkligheten så blir det väl jag som får knalla bak...
 
Det har kommit sig av tillgängligheten, fanns två i business och två i plus, då fick det bli en där bak :) Nej tyvärr kan jag nog inte hävda tillsynsbehov och i verkligheten så blir det väl jag som får knalla bak...
Du får helt enkelt bevaka om det släpps fler platser och boka om om något öppnar sig. Annars ev cash-/poänguppgradering på flygplatsen. Jag skulle säga att detta är de två enda realistiska alternativen.
 
Toppen