Senaste nytt

Uppgradering över Atlanten

spiceboy

Ny medlem
Planerar en resa med Swansson i augusti 2013. Kan jag och min hustru gradera upp till business? Jag har ca 140 000 poäng men är bara basmedlem i eurobonus. Min hustru är också basmedlem med få poäng.Görs det i så fall vid bokningen? Troligen en naiv fråga men jag är nybörjare här på "Businessclass"
 
Välkommen till BusinessClass.se spiceboy!

Swanson är bara en resebyrå. Vart ska du flyga och med vilket flygbolag?

Eurobonus poäng kan användas för uppgradering med SAS.
Under speciella förhållanden även med andra Star Alliance flygbolag men det är knepigt att utnyttja.
 
Hej bjornstrom,

vi tänkte oss att flyga med SAS till LA och på hemvägen stanna till i New York eller vice versa.

SAS flyger inte till Los Angeles så jag gissar att ni byter plan i Chicago alt New York på vägen dit.

Du kan uppgradera för 40.000 poäng per person per sträcka från Ekonomi till Business Class:
Uppgradering till högre klass och komfort - SAS

Uppgraderingen kan göras tidigast 30 dagar före avgång och erbjuds om det finns plats. Kan vara knepigt med tillgänglighet på sommaren när många flyger till USA.
 

Roger J

Medlem
Min erfarenhet är att uppgradering med SAS till USA är enklare att få igenom på sommaren eftersom de överbokar ekonomiklass och alltså måste flytta upp ett antal passagerare. Om någon då vill betala för sin uppgradering är det ju enkelt för flygbolaget. Vet inte med augusti, med juni-juli skulle jag säga att det är så.
 

agehall

Medlem
Planerar en resa med Swansson i augusti 2013.

SAS flyger inte till Los Angeles så jag gissar att ni byter plan i Chicago alt New York på vägen dit.

Vid den tiden bör SAS även flyga till SFO, så det är kanske bästa stället att byta på?

Annars har jag samma erfarenhet som Roger J. Det är relativt enkelt att uppgradera när det är lågsässong för affärsresandet.
 

Viking75

Medlem
Jag kan faktiskt rekomendera att byta på SFO istället för på östkusten. Det finns många flighter att välja på och avståndet är mycket litet. I USA vill man visserligen helst undvika att byta men hellre då på västkusten.
Jag tänkte bara fylla på lite, och tipsa om Optiontown. Om inte dina poäng skulle räcka då 40 000 är enkel resa per person, så kan just Optiontown vara ett väldigt bra komplement.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan faktiskt rekomendera att byta på SFO istället för på östkusten. Det finns många flighter att välja på och avståndet är mycket litet. I USA vill man visserligen helst undvika att byta men hellre då på västkusten.

Jag har aldrig varit USA men jag har hört att köerna vid immigration kan bli enorma när många asiatiska flygbolag landar samtidigt i Västkusten.
 

Viking75

Medlem
Köerna varierar naturligtvis, men jag har inte upplevt att det är skulle vara värre på västkusten. Det är säkert jag som yrar men de gånger jag landat på SFO har jag uppleft immigrations som vänligare och relativt smärtfri.
Men trots att jag dissar östkusten så måste jag säga att jag var otroligt nöjd nu i november. Jag var på EWR och fick mina väskor fort och var igenom immigrations i ett bra tempo. Jag fattade knappt vad som hände:) det är bra!
Chicagos flygplats har jag inte grepp om ännu, den känns så stor att bara navigera känns lite för mycket.

Jag hade satsat på SFO till LAX i ditt fall.
 
Toppen