Senaste nytt

"Uppgraderad" till lägre bokningsklass?!

Patrik

Medlem
Nej, de hade ju inte det. Framåt slutet blockade de den främre sektionen i Economy för status PAX, men det var inga speciella stolar eller extra utrymme för det.

Jorå, det var den främre delen av economy, det var ett par extra tum benutrymme, primärt till för frequent flyers i deras lojalitetsprogram.
 

A380*G

Medlem
Så är det väl inte längre? I och för sig är de mycket billigare priserna som CA hade på SAS-flyget borta också... :p
Dock är det fortfarande så att man inte tjänar EB-poäng till Moskva om man bokar ett SAS-flyg med Aeroflot-nummer.

Nej numera får man nog poäng för codeshare, men inga 15/25% extra tror jag...
Priserna har också blivit justerade... synd......
 

guapeton

Medlem
Exakt, därför har jag kommit till den logiska slutsatsen att det inte längre finns bra affärsresebyråer. ;)

Jag jobbar på en affärsresebyrå och bokar mina egna biljetter så en snabb koll i EBB-intjäningstabell och sen bokar jag det som e bäst för mig på mina privata resor.

. Till kunder som jag vet gillar att tjäna poäng ger jag två förslag ett med en biljett som ger 100 procent ebb och ett dom ger lägre intjäning (om det e andra bolag än SAS) Våra kunder, dvs företagen, har resepolicys som vi ger förslagutifrån.

Håller med om att en duktig resesäljare ska ha koll på code share och service compartments, men det är ett gäng bolag att hålla i skallen :)
 

agehall

Medlem
Tja, om du kan fixa det bättre än ert kassa webbgränssnitt så kan det vara intressant att ha ditt direktnummer...

Sist jag försökte boka något via websidan (ARN-BCN) så fick jag helt galna förslag och gav upp.
 
Toppen