Senaste nytt

Uppgraderad till Eurobonus silver, vad gäller?

Jonas C

Medlem
Kortfattat: *S är värt just ingenting!

Prioritet på väntlista kan man väl betrakta som lite av en förmån. Om flyget är inställt så har man en aningen större chans att hamna på nästa.

På de amerikanska bolagen får man business check-in, och en gratis incheckad väska (på domestic flyg) som *S.
 
Last edited:

twiggs

Medlem
Prioritet på väntlista kan man väl betrakta som lite av en förmån. Om flyget är inställt så har man en aningen större chans att hamna på nästa.

Hur ofta reser man på väntelista då? Sedan ska man givetvis komma ihåg att man ändå knappt har någon prioritet på denna väntelista. *G och aktuellt bolags egna silverkunder får alltid företräde och allt som oftast finns dessa biljetter bara att köpa i dyra biljettklasser.

Med dessa premisser vidhåller jag att *S inte är värt någonting!
 

twiggs

Medlem
På de amerikanska bolagen får man business check-in, och en gratis incheckad väska (på domestic flyg) som *S.

Ja, då är det ungefär som på SAS antar jag. Att man har lite lätta och luddiga förmåner inom respektive bolag, men så fort du kommer utanför bolaget där du har statusen så är du i princip statuslös.
 

Agö

Medlem
Man kan ju inbilla sig det iaf. I praktiken tror jag att du inte får någon som helst prio om du inte är minst *G.

Som EBS fick jag i augusti 2011 prioritet vid inställt flyg på BRU med SK. Kärran gick sönder i Bryssel när vi redan satt på planet. SAS kallade ca tio personer att lämna planet först i egen buss (C och Y+). Väl tillbaka vid gate kallade personalen först upp EBG (inga!) och därefter EBS (endast undertecknad). En mycket viktig person skrek rakt ut att han minsann hade guldkort på United och viftade med kortet. Det bet dock inte på gatepersonalen som vackert lät mig komma med CRJ-900. United-mannen såg jag inte boarda ;)
 

TjudöBoy

Medlem
Nu när jag läser din fråga igen blir jag tveksam. Ifall anledningen till upphöjelsen var intjänandet mars 2010 - feb 2011 så borde det vara EBS till maj 2012.

Men det borde gå att lista ut när hon tittar på sitt konto, och läser

Period MAR 2011 - FEB 2012
Baspoäng XXX

Om XXX är 20k eller mer så är det ju intjänat nuvarande period. Annars lär det visa sig när hon får sitt plastkort.

Min fru blev uppgraderad till EBS efter vår resa till SEZ och på hennes kort står det member since: 12-08 expiry date: 02-14.
Vi gjorde resan i Aug/Sep i år. Det blir väl nästan 1.5 års EBS status för endast 3k sek... :)
 

jean

Ny medlem
Jag har några resor som bokades innan jag uppgraderas till EBS. EuroBonus-numret som finns tillagt på alla resor inleds med EBB. Behöver jag gå till "Redigera bonusprogram" och ändra till EBSXXX om jag vill få poäng för mina resor?

Skärmavbild 2019-10-21 kl. 08.05.01.png
 

Mr Basic

Medlem
Jag har några resor som bokades innan jag uppgraderas till EBS. EuroBonus-numret som finns tillagt på alla resor inleds med EBB. Behöver jag gå till "Redigera bonusprogram" och ändra till EBSXXX om jag vill få poäng för mina resor?

Visa bifogad bild 98685
Jag tror du kommer få poängen oavsett. Däremot kan det vara bra med rätt (läs högre) status i händelse av Irrops eller överbokning.
 
Toppen