Uppgradera vid gaten på Singapore Airlines

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Peterfunck, 10 Augusti 2019.

1. Peterfunck

Peterfunck Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bokat premium ekonomi med Singapore Airlines i mars nästa år för att flyga Från Frankfurt till Singapore och sedan till Melbourne. Tänkte försöka uppgradera till business på åtminstone resan till Singapore men kanske även båda benen. Vad tror ni att det kan kosta samt vad är mina chanser till detta. Gäller för 2 personer.
    Tacksam för svar.

Peter

2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg en hyffsat nylig mätpunkt där på
    SQ352 SIN-CPH eligible 555€/1.905€

Alltså slidern man kan justera sitt bud med tillät bud på mellan 555 och 1950 euro

Peterfunck och Gus gillar detta.
  4. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Headlinen heter ju ”vid gate” men där är det absolut inte säkert de säljer för pengar. Om de gör det (eller vid check-in) så finns det olika prisbilder som skiljer mycket baserat på hur angelägna de är om att flytta pax. Tex är premium economy överbokat är de nog tämligen villiga sälja upp till business för bättre pris än om det finns gott om plats osv.

För att ha större chans så hade jag som @Canadien skriver budat, går det inte igenom så kan du ju eventuellt då ha en ”andra chans” vid incheckningsdisk (snarare där än gate de säljer på upgrades).

Peterfunck gillar detta.
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag förvisso inte flugit med SQ så många gånger från Changi men jag har ändå varit på flygplatsen ett antal gånger och aldrig sett några indikationer (typ skylt/papper) på att SQ sålt uppgraderingar vid gaten. Hur det är vid incheckningen vet jag inte för den har jag aldrig nyttjat.

6. Peterfunck

Peterfunck Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej. Tack för era svar, varför jag ev. tror att kunna uppgradera vid Gate/incheckning är att man har kunnat det när jag har åkt över till USA. Men precis som ni skriver så är det nog ändrat till att kunna ge bud i förväg och hoppas på detta. Annars kan man ju försöka vid incheckning och hoppas. Hur långt i förväg kan man ge bud?

//Peter

7. Tonton

Tonton Medlem

Har du kollat på länken som @Canadien delade med sig av? I fösta inlägget där finns en annan länk som leder till en FAQ för MySQupgrade. Där har du dina svar :)

Här har du även en direktlänk dit: mySQupgrade Frequently Asked Questions

Peterfunck, Canadien och Berglund gillar detta.
  8. NTA

NTA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns skyltar ibland vid incheckning att det går att uppgradera. Men senaste året har det blivit färre och förre gånger för att flytta uppgraderingen till SQUpgrade.

9. Gar bra att uppgradera pa flygplatsen pa SQ. Priset ar skillnaden mellan din nuvarande biljett och biljetten du vill uppgradera till...

ACervin gillar detta.
  10. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med staff på föregående inlägg. Tror inte SQ kör mycket med skambud på uppgraderingar, utan rätt enkelt pris differens mellan bokningsklasser vilket nog blir rätt dyrt. Skulle i ditt fall provat att slänga in lite över lägsta bud och se vad som händer på deras bid upgrade

Peterfunck gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!