Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (senast 30/3) och få 30 000 EB-poäng

Diskussion i 'Kreditkort' startad av eddo, 1 Mars 2021.

1. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som du skriver är innehavet av ett annat amex-kort förutsättningen för att försäkringen skall vara giltig vid resans tidpunkt.

Fredde18 gillar detta.
  2. Fredde18

Fredde18 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Slog till på denna deal. Det blir en vaskad påbörjad voucher på premiumkortet (var typ halvvägs) men i dagsläget känns poänginsamling som PRIO 1.

Jim_ gillar detta.
  3. Ludvig Skalme

Ludvig Skalme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite offtopic men det finns liknande deal för guld->platinum. 500k MR.

4. Fredde18

Fredde18 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick nya kortet idag efter 12 dagar. Spend räknad mot det nya kortet ca 48h efter ansökan dock.

5. John Rambo

John Rambo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jävla bekymmer här; fick först idag mitt Elite kort som beställdes i November förra året (leverans/adressproblematik). Har snart tjänat in en voucher på mitt befintliga premiumkort, så jag måste fortsätta med det en månad, och tror inte att jag kan tjäna in 2 voucher till med det nya kortet, så det är defacto mer eller mindre värdelöst (bortsett från något högre poäng/krona).

Jag pratade med kundtjänst om intjäningsbonus på Elite kortet: jag får ingen extra poängintjäning efter spend med det ...och jag borde isåfall säga upp kortet nu direkt igen, för att beställa en uppgradering på mitt premium och åtminstone få de 30k.. eller bara skita i Elite tills vidare o_O

Det skulle ha varit så enkelt, nu blev det en röra av det. Jag tänkte säga upp premium när jag fått Elite, men då det dröjde med leverans så blev det limbo och kundtjänst kan inte aktivera något utanför kampanjreglerna vid förfrågan om detta.

EDIT: kom att tänka på en sak; om jag nu uppgraderar mitt befintliga Premium - kan jag behålla det en knapp månad för att tjäna in till min voucher likaså?

Last edited: 29 Mars 2021
  6. Ano

Ano Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppgraderar du ditt Premium-kort, så aktiveras samma konto om till Elite-konto direkt och spend nollställs med detsamma.

Dvs. du vill absolut inte genomföra uppgraderingen innan du triggat vouchern, om du är nära att göra det i dagsläget på Premium-kortet.

John Rambo gillar detta.
  7. Davvelavve

Davvelavve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick en återbetalning på några tusen som jag gjorde innan denna kampanjen och därmed på premium kortet. Nu såg jag att min spend minskade på aktuellt elite kort, känns väl inte riktigt rättvist?

Poängen hade de kunnat dra av bara.

8. Fredde18

Fredde18 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om ditt Premiumkort blivit avslutat tror jag nog det är att räkna med. Amex kan nog inte kreditera ett konto som inte finns kvar utan får minska ditt nuvarande konto i stället. Det man skulle kunna argumentera för är ju att de ska kreditera rätt summa EuroBonus-poäng. Genomfördes köpet med premium och genererade ex. 100 poäng borde en kreditering utgå från premium 15p/100kr och inte Elite 20p/100kr. Där ligger väl rättvisan i så fall enligt mig.

Davvelavve gillar detta.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    men spenden är ju lite orättvist att den dras av på Elite. Visst, hade man kommit upp precis i voucher på premium innan man avslutade detta kortet kan det väl vara rimligt att sänka spend på det nya kortet, men lite udda är det.

Davvelavve gillar detta.
  10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Hade gått att utnyttja rätt rejält om det inte fungerar så här.
    Köp för 150k, byt sedan kort och gör återköp på allt. Om det då inte räknas av på nya kortet så kan man enkelt sätta detta i system för att skaffa sig fördelar.
    Nu försvinner möjligheterna till missbruk på detta sätt, även om det självklart kan slå lite fel också.

zippan, Fredde18 och Canadien gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!