Senaste nytt

Uppgradera till business class på Lufthansa

twiggs

Medlem
Hej.
Jag flyger med LH till JNB om ngr veckor, i K klass. Ngn van LH gäst som vet om man kan "flörta" sig fram till C-klass med knepet Svensk choklad till pursern? Jobbat i kabinen och som purser i 10 år och när jag började 2001 såg vi alltid till att ta hand om våra kollegor, det är ju helt förlegat och tydligen på LH totalt avslaget, men jag ger mig inte...vill man fram måste man ju chansa... Goda råd?
Ser tidigare i tråden att man kan köpa upp sig på utestationer...ngn erfarenhet från JNB nyligen?

Tacksam för seriösa svar :)

"Verboten als vorschriften, aber vielen dank für die schokolade!" :)
 

agehall

Medlem

Ja, boka den klass du vill resa i.

Ser tidigare i tråden att man kan köpa upp sig på utestationer...ngn erfarenhet från JNB nyligen?

Sist jag gjorde det, förra sommaren, så fick jag betala €573 för Y->C JNB-FRA. (Lite intressant att det kostade lika mycket som flightnummret...) Var det värt det? Ja, just då behövde jag sova, men egentligen var det rätt dyrt. Framförallt då jag bara fick poäng för Y.
 

Jonas C

Medlem
Hej.
Jag flyger med LH till JNB om ngr veckor, i K klass. Ngn van LH gäst som vet om man kan "flörta" sig fram till C-klass med knepet Svensk choklad till pursern? Jobbat i kabinen och som purser i 10 år och när jag började 2001 såg vi alltid till att ta hand om våra kollegor, det är ju helt förlegat och tydligen på LH totalt avslaget, men jag ger mig inte...vill man fram måste man ju chansa... Goda råd?
Ser tidigare i tråden att man kan köpa upp sig på utestationer...ngn erfarenhet från JNB nyligen?

Tacksam för seriösa svar :)

Har du en biljett i K tror jag tyvärr att det enda som kan göras är att bita ihop och försöka stå ut med en long haul i Economy.
Lufthansa är ganska hårda när det kommer till uppgraderingar, och personalen kan till och med råka illa ut om de uppgraderar folk ombord utan legitim anledning (exempelvis överbokningar, etc). Men försöka kan man alltid, för det blir ju inte mer än ett nej :)
 

Skillsen

Medlem
Hej!

Letat men hittar ej något... om man vill uppgradera med poäng (miles and more) från FRA till LAX, hur måga poäng brukar det röra sig om? (bokningsklass S)
 

Dr. Miles

Expert

Skillsen

Medlem
Tack Dr.Miles! Får ta på mig glasögonen nästa gång! Att jag missade det...! Får man hoppas uppgraderingen går igenom så man får testa business på LH's 747-8i ...
 

NiNE

Medlem
Att uppgradera ARN-FRA från economy till business med LH skulle jag i alla fall avråda ifrån - det är pengar i sjön enligt mig.
 

A380*G

Medlem
Har varit med om det samma.
Tyckte uppgrdadering för närmare 5.000 kronor för dyrt vid incheckningen. Men efter ca. 14 timmar FRA-EZE i economy på LH,s obekväma Airbus 340:eek:r så var det bara att konstatera att snålheten bedrog visheten.
Denna flight är ingen hit i economy!

Vill bara kolla, blandar du inte ihop med någon annan rutt? LH har vad jag kan minnas enbart kört B747 till EZE. Dock, 5000 kr från EZE skulle jag ta vilken dag som helst.
 
Toppen