Senaste nytt

Uppgradera Economy class -> Business class på Eva Air, hur tolka felkoder?

majer

Medlem
Sorry om du tog vad jag sa som anklagande, vilket absolut inte var min mening. Det finns en tråd här ang bokningsklass Y nämligen. Så jag hoppas jag inte "stoppade foten i munnen".

http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/16232-har-haft-bokningsklass-y.html
Ingen fara. Jag undrade en sekund om jag blivit knäpp, men tyckte att både resebyrån och bokningsbekräftelsen talade sitt tydliga språk.
Dock är det nog första gången jag åker på bokningsklass Y. :)
 

fcx

Medlem
Vilken bokningsklass är uppgraderingsplatsen i? Det brukar väl vara ar award inventory, och där säger KVS att det är noll tillgänglighet.

Vad har du för status på SAS? En del av deras system beter sig (fortfarande) "märkligt" om man är EBD.
 

majer

Medlem
Tack för respons!

Det är svårt att veta om det där är kabinklass eller bokningsklass. Vad säger checkmytrip?
Jag vet inte hur jag ser bokningsklass på checkmytrip?
För de andra flighterna i samma bokning står det United Economy (U) och Sas Economy (E), så jag tror nog att Y:et för Eva-flighten är bokningsklass.

Vilken bokningsklass är uppgraderingsplatsen i? Det brukar väl vara ar award inventory, och där säger KVS att det är noll tillgänglighet.

Vad har du för status på SAS? En del av deras system beter sig (fortfarande) "märkligt" om man är EBD.
Ingen aning vad det blir för bokningsklass på uppgraderingen. Vilken dag visar KVS noll tillgänglighet?
Jag gjorde en snabb sökning på Lifemiles och det finns tillgängliga awardplatser i business för den aktuella flygningen.
Jag är EBG.
 

agehall

Medlem
Jag vet inte hur jag ser bokningsklass på checkmytrip?
För de andra flighterna i samma bokning står det United Economy (U) och Sas Economy (E), så jag tror nog att Y:et för Eva-flighten är bokningsklass.

Ja, då är det nog faktiskt bokningsklass Y. Den billigaste var som sagt en IATA fare för strax över 6kkr, så det är ju relativt billigt för en Y-klass.
 

majer

Medlem
För att summera, jag lyckades aldrig uppgradera. Pratade även med Lifemiles men de kunde inte hjälpa till.
Nu sitter jag i Eva Airs Star Lounge på TPE med en betald uppgradering till Elite (Eva Airs premium economy).
 
Toppen