Senaste nytt

Uppgradera bokningsklass

makkan

Medlem
Hej!

Jag har en trip bokad ifrån CPH - PVG
Klass: SAS Plus

Reser hem HKG - CPH
Klass: SAS Plus

Jag har aldrig lagt något bud med EB poäng, men vad är rimligt i EB-poäng att buda för en upgrade till Business?

Inte nödvändigtvis för båda resorna, men åtminstone för utresa... Hem spelar mindre roll.

Antar att man budar "så mycket du själv tycker är värt" eller finns det annat att tänka på?
Något minimum man bör lägga?

Jag är tyvärr bara EBS för tillfället så mitt bud är inte värt supermycket mer än någon annans...

Tips, tricks idéer?
Mottages gärna!

Mvh
 

Canadien

Medlem
Bjuder alltid lägsta, annars riskerar man bara bjuda för högt. Om planet är fullt så går inga bud igenom, finns det gott om plats går alla bud igenom, mellantinget är för svårt att sia om, det går fler tåg så spara poängen genom att inte bjuda mer än minimum.
 

makkan

Medlem
Tack för snabbt svar! Jag gör ett tappert försök... Bör man testa redan nu eller håller man på det till några dagar innan avresa?
Avresa i mitt fall är 30/6
 
Buden tas i beaktning tidigast 48h innan avresa så det spelar ingen roll när man lägger budet i det avseendet, det som kan skilja är lägstabudet (som kan både öka och minska närmare inpå avgång).
 

nissefalk

Medlem
Det är förmodligen större chans att få igenom en plus grade till Shanghai än hem från Hong kong, detta baserat på hur det brukar se ut med tillgång till att boka bonus resor till respektive destination, Hong Kong är svårt att få bonus platser till medans Shanghai är betydligt enklare
 

squeezen

Medlem
Hej!

Jag har en trip bokad ifrån CPH - PVG
Klass: SAS Plus

Reser hem HKG - CPH
Klass: SAS Plus

Jag har aldrig lagt något bud med EB poäng, men vad är rimligt i EB-poäng att buda för en upgrade till Business?

Inte nödvändigtvis för båda resorna, men åtminstone för utresa... Hem spelar mindre roll.

Antar att man budar "så mycket du själv tycker är värt" eller finns det annat att tänka på?
Något minimum man bör lägga?

Jag är tyvärr bara EBS för tillfället så mitt bud är inte värt supermycket mer än någon annans...

Tips, tricks idéer?
Mottages gärna!

Mvh
just nu säljer de 8 platser fortfarande på ditt utresedatum.
Jag tenderar också att lägga minsta plus typ 100poäng till.
Har fått för mig att alla lägger lägsta och att 100p kan vara skillnaden. Helt och hållet en känsla utan någon form av bevisning dock :)

Dessutom kan det skilja sig från gång till gång vad lägsta budet är, både vad gäller pengar eller poäng. Ibland kan det vara 1500 som lägsta och ibland 4000 om det är kronor och ören.
Poängen kan också variera men är enligt mig lite mer standard...
 

Borje L

Medlem
Vet ni ungefär hur poäng vs pengar ställs mot varandra? Vad är mest värt 25000 poäng eller 3500 kronor? 25000 poäng kostar ju 5000 kronor att köpa (SAS standardpris). Till exempel om minimumbudet är 25000 poäng eller 3500 kronor.
 

makkan

Medlem
Tackar för alla svaren!

Ser nu när jag går in på min bokning att jag måste buda för båda passagerarna (reser med en kollega) det går alltså inte bara att buda för sig själv? Vi har bokningen via resebyrå, men på separata EB nummer.
 

squeezen

Medlem
Tackar för alla svaren!

Ser nu när jag går in på min bokning att jag måste buda för båda passagerarna (reser med en kollega) det går alltså inte bara att buda för sig själv? Vi har bokningen via resebyrå, men på separata EB nummer.
Nej, de måste i så fall dela upp bokningen på olika PNR (bokn nummer) typ BN6HK8 (fiktivt nummer), plusgrade kan bara läggas för alla på en PNR
 
Tackar för alla svaren!

Ser nu när jag går in på min bokning att jag måste buda för båda passagerarna (reser med en kollega) det går alltså inte bara att buda för sig själv? Vi har bokningen via resebyrå, men på separata EB nummer.
Man budar för alla på samma PNR, om du vill lägga bud för bara dig själv måste du splitta bokningen.

Edit: Nån hann före.
 
Toppen