Senaste nytt

Upper House – en resa mot de 50

sepbemi

Medlem
Ser jättebra ut, nu blev jag inspirerad att skriva ett par rader om Upper House i Hong Kong som jag bodde på i november 2014.
 

Agö

Medlem
Skön rapport, tack. Rummet ser lite trist ut men övriga faciliteter är ju rätt spektakulära.
Hade glömt bort att jag skrev detta. Nåväl, bodde på Upper House i söndags. Det var verkligen en "blanda-och-ge"-upplevelse.

Uppenbarligen stänger receptionen i själva Upper House kl. 23. Det fanns dock ingen information om detta, och ingen hade heller bemödat sig med att meddela mig det trots att jag för en gångs skull tydliggjort i bokningen att jag skulle ankomma efter kl. 23. Det blev alltså incheckning i vanliga Gothia Towers på entréplan, seg sådan. Mycket svagt i min bok, i synnerhet som hotellet kallar sig självt femstjärnigt.

Room service efter kl. 23 innebär kall mat (wrap, ceasarsallad, räkmacka, that's it). Återigen svagt för ett femstjärnigt hotell.

Rummet, ett s.k. deluxerum, var medelmåttigt, i klass med ett bättre Clarion. Möblerat med ett gäng möbler som var obrukbara (en divan, en röd fåtölj som innebar att benen var i golvhöjd, två obrukbart låga bord. Badrummet helt OK om än inte ett dugg lyxigt, bra frottéprodukter och amenities.

Utsikten var förstås strålande (bodde på våning 21) och sängen (Carpe Diem) var fantastisk. Tyvärr hade hotellet lagt på ett ohygieniskt överkast och ett stort gäng smutsiga prydnadskuddar - det är helt galet. I övrigt ingen särskild elektronik, inga elektriska gardiner eller sådant som man kanske förväntar sig på hotell i denna prisklass.

Det bästa var nog att det kändes som en tyst oas. Inte ett ljud.

Extremt bra frukost som består av fritt val från meny (sex rätter av olika karaktär), härlig känsla i den matsalen. Liten men hygglig buffé till.

All in all, mycket av det man förväntar sig från hotell i lyxklassen saknas här, inkl. det personliga bemötandet och det lilla extra. Rummet är inte tillräckligt genomtänkt, medan säng, frukost och utsikt är av exceptionell karaktär.

Nedan en bild på frukosten.

upload_2019-4-17_12-11-31.png
 

Senator

Moderator
Bra summering @Agö Ungefär som vi upplevde med ett undantag: nämligen att bemötande i receptionen var grymt.

Rummen är en besvikelse, frukosten höjdpunkten.
 

MrDollar

Medlem
Vet inte hur, men är "Upper house" en del av Gothia Towers hotellet? Typ som en bakficka eller drivs det som ett separat hotell?
Mmm. Det låter fullt rimligt. Antar att de möjligtvis kan falla tillbaka på/komma undan med receptionen på entréplan vid Gothia Towers.
 

Agö

Medlem
Vet inte hur, men är "Upper house" en del av Gothia Towers hotellet? Typ som en bakficka eller drivs det som ett separat hotell?
Ja, de är del av samma gäng. Upper House är ett hotell i hotellet (systerhotell) om man så säger, en del av Gothia Towers-komplexet men där allt så att säga ska vara separat inkl. restaurang och spa.
 

MrDollar

Medlem
Jaha okej. Jo men då är det nog som du säger, att dom klarar sig med att bemanna i "huvudbyggnaden". Men låter ju inte särskilt femstjärnigt.
Ungefär som att Grand Hotel skulle stänga incheckningen på Lydmar efter 23 och hänvisa till Grand... Inte speciellt lyxigt eller optimalt.
Ja, de är del av samma gäng. Upper House är ett hotell i hotellet (systerhotell) om man så säger, en del av Gothia Towers-komplexet men där allt så att säga ska vara separat inkl. restaurang och spa.
 

bstark

Medlem
Har funderat på det där med incheckningen, om man kan komma helt oanmäld, trodde inte vem som helst kunde använda den hissen, inte helt lätt att ens hitta till den.

Någon doorman har jag sällan sett som är standard i klassen utomlands.
 
Toppen