Senaste nytt

Uppdaterar Lufthansa sitt program för hösten -21 just nu?

varva77

Medlem
Någon som är medveten om någon fallgrop gällande refundalternativet? Nedan ändring skall väl berättiga alla pengar tillbaka eller finns det nån oklar, "dold" klausul eller liknande? Det tvivlet jag har är när de säger "remaining flights of your itinerary will be cancelled", kan om man skall vara petig innebära att det endast gäller de ben eller den riktning som uppfyller 2h-kravet. Tvivlar att så är fallet men...
Har en revenuebiljett och tvivlar på att fotbolls-EM blir av med publik så detta är ett bra tillfälle att eventuellt få tillbaka pengar istället för att bli fast med ännu en voucher att hålla koll på.
Ditresan har inte ändrats men hemresan...:
Nuvarande:
DUB-FRA 09:10 - 12:05
FRA-ARN 13:15 - 15:20
Nya:
DUB-FRA 12:10 - 15:15
FRA-ARN 21:00 - 23:05
upload_2021-3-1_14-39-59.png
 

ekf

Medlem
@varva77 Du borde få pengarna tillbaka så vitt jag kan se. Dessutom är det väl så att din ändring täcks in av EU-reglerna, även om det nog är mer än 14 dagar till avresa så har du laglig rätt till avbokning när avgångs- och/eller ankomsttiderna ändrats mer än X timmar, vilket jag tror är uppfyllt här (utan att orka kolla själv).
 

aruba1

Medlem
Begärde refund på vår Revenue biljett med första klass till Sydafrika som skulle äga rum på sommaren då en av flighternas avgångstid ändrades med fem timmar. Fick allt tillbaka inom 2 dagar återinsatt på mitt amex kort. Riktigt bra hanterat av Luftis
 
Toppen