Senaste nytt

Uppdaterad information från SAS om bonusresor, voucher, status mm...

Capa

Medlem
Ja, jag fick precis ett liknande svar på mejl från guldsupporten: Återkom i slutet av din period om du inte nått upp till diamant.

Fick samma svar själv. Men det står ju "För resor t.o.m. 30 april, återkom senast 30 april". Så ska man återkomma senast 30 april även om kvalificeringsperioden går ut först i juli? Lite otydligt. Alltså jag har en resa över påsk som avbokades av SAS.
 
Fick samma svar själv. Men det står ju "För resor t.o.m. 30 april, återkom senast 30 april". Så ska man återkomma senast 30 april även om kvalificeringsperioden går ut först i juli? Lite otydligt. Alltså jag har en resa över påsk som avbokades av SAS.

Jag tyckte också de var otydligt så jag hörde av mig och enligt det svaret jag fick från guld supporten så skulle man höra av sig i slutet av sin kvalificeringsperiod.
Jag hade också en resa nu i påsk som skulle ta mig upp till guld, min period gäller till sista juni.
 

folo

Medlem
En till här som fick beskedet att ringa tillbaka i slutet av perioden. Är väl rimligt så att de slipper att folk ringer flera gånger i takt med att flighter längre framåt ställs in. Alla samtalen kanske inte ens hade behövts för att klara status.
 

ericwg

Medlem
Vore lättare om det var samma information på webben som när man hör av sig. Alltså att man får höra av sig i slutet av sin period.

Fick i samma mail besked om att min tokinställda Lufthansa-flight visst hade gått när jag ville ha tillbaka voucher och poäng för en bonusresa, ett genomskinligt spökflyg då kanske....
 

Rebel

Medlem
Fick samma svar själv. Men det står ju "För resor t.o.m. 30 april, återkom senast 30 april". Så ska man återkomma senast 30 april även om kvalificeringsperioden går ut först i juli? Lite otydligt. Alltså jag har en resa över påsk som avbokades av SAS.

Jag tyckte också de var otydligt så jag hörde av mig och enligt det svaret jag fick från guld supporten så skulle man höra av sig i slutet av sin kvalificeringsperiod.
Jag hade också en resa nu i påsk som skulle ta mig upp till guld, min period gäller till sista juni.

En till här som fick beskedet att ringa tillbaka i slutet av perioden. Är väl rimligt så att de slipper att folk ringer flera gånger i takt med att flighter längre framåt ställs in. Alla samtalen kanske inte ens hade behövts för att klara status.

Jag undrar vad som händer när man återkommer i slutet på sin kvalificeringsperiod. Kommer man då få svaret, du skulle ha hört av dig innan den 30 april, det finns info om detta på nätet.....

Alla olika svar känns lite osäkert tycker jag.
 

Capa

Medlem
Jag undrar vad som händer när man återkommer i slutet på sin kvalificeringsperiod. Kommer man då få svaret, du skulle ha hört av dig innan den 30 april, det finns info om detta på nätet.....

Alla olika svar känns lite osäkert tycker jag.

Mycket bra fråga. Jag beskrev mitt ärende för SAS Gold support för några veckor sedan och de bad att jag skulle höra av mig mot slutet av min kvalificeringsperiod om jag inte nått status än. Det vore ju konstigt om de då påpekar att jag skulle hört av mig tidigare...
 

Syversen

Medlem
Idag ser jag inga 2-4-1-vouchers i bokningsflödet för awardresor på sas.se utan bara Fly Premium. Ser ni andra era vouchers?
 

Zissou

Medlem
Man hoppas ju att de ber er återkomma senare för att de faktiskt kommer kunna handlägga era ärenden då och inte för att köpa sig tid till dess att de har en process på plats, som kanske inte hinner bli klar till dess.
 
Toppen