Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Gus

Medlem
Jag skulle försöka ta mig till loungen häromdagen men det var enorma köer till bussen som åker mellan terminalerna så jag ställde in. Jag åkte med Lot Polish så jag utnyttjade deras avtal med Air France-loungen. Den var också bra men hade såklart velat testa Polaris.
 

Vojago

Medlem
Har EBD och flyger ORD-SAN i morgon från terminal 1 med United First. Kommer dock först från terminal 5. Jag har 3,5 timmar på ORD. Jag antar att det är United Polaris Loungen på terminal 1 som är den bästa loungen att tillbringa tiden i? Finns det något värde i att besöka andra *A lounger?
 

Senator

Moderator
Har EBD och flyger ORD-SAN i morgon från terminal 1 med United First. Kommer dock först från terminal 5. Jag har 3,5 timmar på ORD. Jag antar att det är United Polaris Loungen på terminal 1 som är den bästa loungen att tillbringa tiden i? Finns det något värde i att besöka andra *A lounger?

Du kommer inte in om du inte har åkt till ORD samma dag med United Polaris på long-haul tyvärr. Enbart United Polaris "inbound" men alla andra Star Alliance är ok "outbound"
 

Vojago

Medlem
Du kommer inte in om du inte har åkt till ORD samma dag med United Polaris på long-haul tyvärr. Enbart United Polaris "inbound" men alla andra Star Alliance är ok "outbound"

Jaha, där ser man. Kommer med SK. Flyger en annan sträcka hem så det funkar inte då heller :(.
 
Du kommer inte in om du inte har åkt till ORD samma dag med United Polaris på long-haul tyvärr. Enbart United Polaris "inbound" men alla andra Star Alliance är ok "outbound"
Så om man åker United Polaris First outbound (domestic) - vilket jag tolkade att Vojago skulle göra(?) - så kommer man inte in i Polaris Lounge? Sorry ifall trög :oops:
 
Tänkte testa Polaris loungen idag inför mitt ORD-CUN flyg. Blev dock nekad pga att destinationen var Mexiko! Den infon hade jag missat i både forum och online på United info page, kanske var uppenbar men inte för lilla mig.

Det är alltså inte alla international destinations som ger access till loungen, endast vad United klassar som long-haul.

Blir att testa polaris på EWR på vägen hem istället...
 

palmen

Moderator
Tänkte testa Polaris loungen idag inför mitt ORD-CUN flyg. Blev dock nekad pga att destinationen var Mexiko! Den infon hade jag missat i både forum och online på United info page, kanske var uppenbar men inte för lilla mig.

Det är alltså inte alla international destinations som ger access till loungen, endast vad United klassar som long-haul.

Blir att testa polaris på EWR på vägen hem istället...
Det är kännt sedam tidigare, finns nog skrivet i de mer generella trådarna här om Polaris.
 

AABack2ARN

Medlem
Skulle inte förvåna mig om United har samma defintion av "internationell" som American. Canada och Mexico klassas inte som internationella resor med undantag för Mexico City som klassas som en internationell destination...
 
Toppen