Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Senator

Moderator
Stämmer detta fortfarande? visst har det kommit rapporter om att man kan komma in i loungen även med en SAS-biljett i C som startar från O’Hare? Hittar det inte direkt på BC men läste en annan review som verkar öppna för det. Frågar mest för att jag och frun åker Stockholm-Chicago tor i maj :).

Jag har sökt runt lite, och det står inte något att man inte kan göra det så det är nog värt ett försök. Det fanns tidigare information om detta som jag nu inte hittar. På Newark ställde jag frågan till en US CBP Supervisor och det var bara att köra på. Så vi gör det idag.

Kanske nästa besökare vi har med SAS Business från ORD och som har lite tid kan åka dit och testa? ;)
 

BCflyer

Medlem
Har jag uppfattat detta korrekt? Det finns två sätt att ta sig från United Polaris Lounge, som ligger i Terminal 1, till Terminal 5, där SAS flyger ifrån:
1. Om man ska åka senast 20:30 kan man ta American Airlines-direktbussen (aka magiska bussen) som tar ca 30 minuter. Man ska anmäla sig vid en disk vid gate K20 i Terminal 1 och sedan ta bussen ifrån Pier 3, gate 18.
2. Om man vill åka efter 20:30 får man först gå till Terminal 3 gate K20, vilket tar ca 15 minuter, och sedan åka med något slags fordon till Terminal 5.
Jag åker från ORD på torsdag i SAS C. När jag tittar på kartan över ORD så ser jag att gate K20 endast finns vid Terminal 3 därför förstår jag inte alternativen ovan.
 

AABack2ARN

Medlem
Du kan röra dig airside mellan terminal 1, 2 och 3. För att ta dig till terminal 5 behöver du däremot lämna airside alternativt ta dig till K20 (som råkar ligga i T3) därifrån det går en buss till terminal 5 utan att du behöver lämna airside. På så sätt sparar du en säkerhetskontroll som kan vara ganska tidsödande.
 

BCflyer

Medlem
Du kan röra dig airside mellan terminal 1, 2 och 3. För att ta dig till terminal 5 behöver du däremot lämna airside alternativt ta dig till K20 (som råkar ligga i T3) därifrån det går en buss till terminal 5 utan att du behöver lämna airside. På så sätt sparar du en säkerhetskontroll som kan vara ganska tidsödande.
Tack. Den biten förstår jag. Men jag fick inte ihop alternativen. Förra gången missade jag bussen och fick köra säkerhetskontrollerna. Finns det ett airside alternativ efter 20:30?
 
Jag har sökt runt lite, och det står inte något att man inte kan göra det så det är nog värt ett försök. Det fanns tidigare information om detta som jag nu inte hittar. På Newark ställde jag frågan till en US CBP Supervisor och det var bara att köra på. Så vi gör det idag.

Kanske nästa besökare vi har med SAS Business från ORD och som har lite tid kan åka dit och testa? ;)
Vi har inte haft någon här som testat ännu?
 
Vart ifrån terminal 5 tar man sig till terminal 1? Har letat men hittar ingen bussgate. Frågat flera som jobbar här men ingen vet något...
 
Vart ifrån terminal 5 tar man sig till terminal 1? Har letat men hittar ingen bussgate. Frågat flera som jobbar här men ingen vet något...

Bussen går väl Terminal 1 till 5 och inte andra vägen?

Flyger hem från Chicago med SAS i C senare i april och fast jag bara har handbagage så måste jag förbi T5 först för att checka in där och sen åka T5 -> T1 -> T5?

Tveksamt om det är värt det då även tågen mellan terminalerna är tagna ut trafik för tillfället
 
Toppen