Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

FF#1

Medlem
Två kompisar ska ut på turné med SAS C till ORD.... :)

Självklart ska de till Polaris loungen, om det går.... De har bara handbagage

om jag har förstått det rätt så är det bara knalla dit om man har boardingkort, eller måste man ta sig in i SAS terminal och ta bussen Air side?

Har läst runt i tråden men känner mig förvirrad så lite repetition kan vara bra

Några frågor:

På vägen ut så fick de ut bordingpass via dator men vi får sen hur det går på hemvägen.

När öppnar SAS incheck i Chicago?

Går det att checka in i automat där?

Vet någon om tåget har börjat gå igen eller är det fortfarande buss som gäller?
 

adhoc76

Medlem
Det är fortfarande buss som gäller. Enklast (egenupplevt så sent som igår) är att ta buss från gate B1 till terminal 5 på tillbakavägen. Då slipper man en extra säkerhetskontroll.
 

FF#1

Medlem
Det är fortfarande buss som gäller. Enklast (egenupplevt så sent som igår) är att ta buss från gate B1 till terminal 5 på tillbakavägen. Då slipper man en extra säkerhetskontroll.

Man kommer altså genom security i terminalen där Polaris ligger med SAS boarding kort om jag nu förstod det rätt?
 

adhoc76

Medlem
Jag testade inte det @FF#1 eftersom jag ankom med United till den terminal där Polaris ligger. Men enligt skyltning utanför loungen och recensioner både här och på annat håll så ska det inte vara något problem. Det är dock buss som gäller i bägge riktningarna.
 

mha321

Medlem
Man kommer altså genom security i terminalen där Polaris ligger med SAS boarding kort om jag nu förstod det rätt?
Ja det är inga problem, men det gäller att ha boarding pass innan. Går det inte i appen så går det ofta (eller ibland iaf) att få ut det på webben och printa på hotellet - då blir tsa glada också då de kan krafsa ner sina anteckningar på det.

Även United Premier access security (FastTrack) had fungerat bra för mig.
 

FF#1

Medlem
tack för info, mycket hjälpsamt.

Det här blir deras första interkontinentala resan i Bizznizz... så jag hoppas att de kan få en så bra upplevelse som möjligt och maxa det så bra det går. :)
 

PP4EH

Medlem
Hur vet man vilken terminal man åker ifrån eller kommer till ?
Jag kommer från ARN SAS business åker nästa morgon UA Business till Cancun.
Bör väl ha tillgång till denna lounge?
 

Senator

Moderator
Hur vet man vilken terminal man åker ifrån eller kommer till ?
Jag kommer från ARN SAS business åker nästa morgon UA Business till Cancun.
Bör väl ha tillgång till denna lounge?

Nej, du har inte tillgång till denna då. Däremot har du tillgång om du åker Cancun till Chicago, sen business vidare interkontinentalt.

Terminalinformation står vanligtvis i din bokning.
 

PP4EH

Medlem
Nej, du har inte tillgång till denna då. Däremot har du tillgång om du åker Cancun till Chicago, sen business vidare interkontinentalt.

Terminalinformation står vanligtvis i din bokning.
Jaha det var ju tråkigt, vilken lounge i terminal 1 har man tillgång till när man flyger business ORD-CUN?
Åker via EWR på hemvägen.
EBG ifall det hjälper på något sätt.
 
Toppen