Senaste nytt

United poäng på SAS

Falcon71

Medlem
Hej, Först tack för ett toppen forum där man lär sig nya saker varje dag!
nu uppnåt EBG och tänker nu satsa på att bunkra lite poäng hos United, men lite svårt att hitta info om hur många poäng man tjänar när jag åker sas ? är min 500 ? eller får jag tex 250 poäng ARN-GOT, 900 ARN-LHR i eco
 

jumbooze

Medlem
Hej Falcon71,
Välkommen, en liten vänlig påminnelse, det anses inte vara god sed att ställa samma fråga flera gånger.
Mvh
Jumbooze
 

Jonas C

Medlem
Hej, Först tack för ett toppen forum där man lär sig nya saker varje dag!
nu uppnåt EBG och tänker nu satsa på att bunkra lite poäng hos United, men lite svårt att hitta info om hur många poäng man tjänar när jag åker sas ? är min 500 ? eller får jag tex 250 poäng ARN-GOT, 900 ARN-LHR i eco

United har blivit väldigt oattraktivt efter den senaste devalveringen av poängtabellen. Skulle nog hellre föreslå att du satsade på SAS Diamond.
 

Alx

Medlem
United har blivit väldigt oattraktivt efter den senaste devalveringen av poängtabellen. Skulle nog hellre föreslå att du satsade på SAS Diamond.

United Mileage Plus poänguttag har förvisso mycket riktigt försämrats rejält efter senaste devalveringen. Men jag skulle inte dra det så långt som att kalla det "väldigt oattraktivt". Det finns hyfsat med guldkorn kvar (poänguttag på någon enstaka sträcka har till och med sänkts). Det faktum att man inte tar ut bränsletillägg bör även vägas in i jämförelser med t.ex. EuroBonus. Liksom att man tjänar minst 100% på billiga ekonomibiljetter och får ordentligt med statusbaserade extrapoäng även på många partnerflyg.

Jag kör själv primärt United Mileage Plus pga alla förmåner som kommer med programmet när man uppnår högre statusnivåer.
 

Falcon71

Medlem
Känns just nu bättre med gold på båda än EBD då jag åker en del inrikes i USA,men har aldrig krediterat SAS till United och frågan var egentligen vad tex Arn - Got ger i eco. Min i USA är ju 600 men vad gäller här ? 100% till Got kan ju också vara 250 om man räknar Miles - nån som vet ?
 

Dr. Miles

Expert
Du kan läsa sidan som jumbooze länkade.
Så länge du inte har någon status hos United Mileage Plus, tjänar du endast aktuella miles.

United Mileage Plus skrev:
* Premier members earn a minimum of 500 base miles on all purchased fare classes.
 
Toppen