Senaste nytt

United lanserar Newark (EWR) - Bergen (BGO) våren 2022

Senator

Moderator
Vänner!

Ganska spännande nyheter från United igår om deras internationella rutter. Utöver BGO kommer det nya destinationer som Palma, Teneriffa, Azorerna och Amman till deras nätverk.

United Plans Largest Transatlantic Expansion in its History, Including 10 New Flights and Five New Destinations Debuting Summer 2022 - United Hub

Det här är mycket säsongsrutter men just Bergen är en stor destination för amerikanska turister. Ganska anmärkningsvärt när United har valt att inte återvända till Oslo.
 

Senator

Moderator
Goda nyheter för @Alf , nu kan han äntligen flyga widebody hela vägen till Teneriffa ARN-EWR-TFE :)

Ja en härlig dag:
ARN-EWR UA69 09:10 - 11:45
Tåget in till Manhattan och lunch 12:30 - 17:00
Cocktails/middag Polaris Loungen
EWR-TFS UA248 21:50 - 09:55

TFS-EWR 12:00 - 14:55
Cocktails/middag Polaris Loungen
EWR-ARN UA68 17:10 - 07:15

Nu väntar vi bara på att SAS Online bokningen öppnar. Inte omöjligt att det skulle gå den vägen :p Sen var det där med tillgänglighet då.. När det var CO68/69 var det inte så svårt, men efter det blev UA68/69 och säsongslinje har det varit tunt med platser.

Rent teknisk räknas väl en B757-200ER som narrow-body eller?
 
Ja en härlig dag:
ARN-EWR UA69 09:10 - 11:45
Tåget in till Manhattan och lunch 12:30 - 17:00
Cocktails/middag Polaris Loungen
EWR-TFS UA248 21:50 - 09:55

TFS-EWR 12:00 - 14:55
Cocktails/middag Polaris Loungen
EWR-ARN UA68 17:10 - 07:15

Nu väntar vi bara på att SAS Online bokningen öppnar. Inte omöjligt att det skulle gå den vägen :p Sen var det där med tillgänglighet då.. När det var CO68/69 var det inte så svårt, men efter det blev UA68/69 och säsongslinje har det varit tunt med platser.

Rent teknisk räknas väl en B757-200ER som narrow-body eller?

B757 är narrow-body. Helt rätt. De får sätta in en 767 för att det ska bli wide-body hela vägen..
 

palmen

Moderator
Ja en härlig dag:
ARN-EWR UA69 09:10 - 11:45
Tåget in till Manhattan och lunch 12:30 - 17:00
Cocktails/middag Polaris Loungen
EWR-TFS UA248 21:50 - 09:55

TFS-EWR 12:00 - 14:55
Cocktails/middag Polaris Loungen
EWR-ARN UA68 17:10 - 07:15

Nu väntar vi bara på att SAS Online bokningen öppnar. Inte omöjligt att det skulle gå den vägen :p Sen var det där med tillgänglighet då.. När det var CO68/69 var det inte så svårt, men efter det blev UA68/69 och säsongslinje har det varit tunt med platser.

Rent teknisk räknas väl en B757-200ER som narrow-body eller?
Det har dock varit vidöppet på awards på dessa nya linjer när de släpptes, fanns i stort sätt varje dag som planen går, lär ju dock försvinna rätt fort.
 

Homer

Medlem
Rent teknisk räknas väl en B757-200ER som narrow-body eller?


Jag rättar mig själv, det är "riktig" Business Class som han önskat sig oavsett flygplanstyp och i synnerhet att SAS ska sätta in A321LR.
Alternativet med United är ju mycket bättre för måltiderna lär ju vara betydligt bättre än vad SAS skulle tänkas erbjuda på direktflyg i Pluskabin
och inget snålande med max 3 alkoholhaltiga drycker.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Ser inte så dumt ut.. Polaris och 8 timmar New York - Bergen. Tror detta blir en kanon rutt för United. Köpstarka kunder på båda sidorna. New York bor / amerikaner som vill till fjordarna och ganska välbeställda Bergen bor / norrmän som inte tackar nej till ett direktflyg till New York.
 
Seat map i Polaris business för 757. Endast 16 platser.
E549C9E9-B598-4AAA-9EE7-F32D5CEE6DA1.jpeg
 

Senator

Moderator
Seat map i Polaris business för 757. Endast 16 platser.
Visa bifogad bild 122270

Det är samma konfiguration som har flugit UA68/69 under många år. B757-200ER har extra bränsletankar för att klara transatlantiska flygningar. Det finns en B757-200 utan -ER som ursprungligen byggdes om för Transcontinental Premium Service och har 28 stolar:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/757-200.html

Notera att United själva kallar de med 16 stolar för United Polaris Business men de med 28 stolar för United Business. Jag har åkt ganska mycket med båda konfigurationer och hårdvaran är den samma för båda.

Det finns också en B757-300 med mer klassiska Domestic First stolar:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/757-300.html
 

Alf

Medlem
Goda nyheter för @Alf , nu kan han äntligen flyga widebody hela vägen till Teneriffa ARN-EWR-TFE :)
Tack Homer. Det är helt OK med en gammal B757 med riktig business. Får väl byta Gran Canaria till Teneriffa men det är inga problem. Eftersom det är en Europaresa från startpunkt till slutpunkt utgår jag från att det är 50 000 poäng som gäller för resan i business Det svåra blir att övertala hustrun som inte gillar de långa resorna, inte ens i First:(
 
Toppen