Senaste nytt

United Economy tur och retur till Brasilien

drW

Medlem
Kul resa och bra rapport. Känner igen beskrivningen av personalen på United. Efter vår senaste utflykt med dem inom USA är de bannlysta av min hustru pga direkt oförskämd personal på båda fligtherna vi hade då. Deras boardinsystem var dessutom långsamt och förvirrat. Delvis också pga helt odisciplinerade medpassagerare blev planet ordentligt försenat dessutom.
 

Sofia

Medlem
Fin rapport! Utbyter gärna tips om såna här "galna" resor vid tillfälle. Jag får nog resa själv då ingen av mina vänner är galna nog. O så kan vi ljuga ihop lite dykhistorier också ;)
 

palmen

Moderator
Fin rapport! Utbyter gärna tips om såna här "galna" resor vid tillfälle. Jag får nog resa själv då ingen av mina vänner är galna nog. O så kan vi ljuga ihop lite dykhistorier också ;)

It's a deal, bara komma förbi Monks lördag nästa vecka :)
Caipirinha, Öl och Guldkort kan få en motiverad till mycket...

Aldrig någon som följer med mig heller nästan (förutom när det är BC.se resa), då får man hitta likasinnade ute i världenman kan fråga "Hej, jag ska till Brasilien i Januari, hänger du på?" självklart med ett ja som svar.
 

palmen

Moderator
Kul resa och bra rapport. Känner igen beskrivningen av personalen på United. Efter vår senaste utflykt med dem inom USA är de bannlysta av min hustru pga direkt oförskämd personal på båda fligtherna vi hade då. Deras boardinsystem var dessutom långsamt och förvirrat. Delvis också pga helt odisciplinerade medpassagerare blev planet ordentligt försenat dessutom.

Tråkigt, min senaste inrikesresa var helt ok (IAH-EWR). Trots att de fick ett fullt plan istället för halvfullt pga canceleringen av första flighten så kämpade de på och gjorde det så bra som möjligt för alla. Mannen framför var ju som sagt mindre glad men de hanterade honom mycket väl tycker jag. Tyvärr kan man alltid råka ut för dålig crew, även om det kanske är lite mer frekvent på visa bolag.
 

Hall

Medlem
United kan vara upp och ner när det gäller service. Ibland säger de att de är ett "Continental crew" och då är det ofta bättre service. Vet inte hur vanligt det är eller om de egentligen får säga det men hörde "Continental crew" fyra-fem gånger förra året på United inrikes och det sammanföll med bättre service (från en låg nivå).
 

palmen

Moderator
Haha, älskar att du också fann Jesus-statyn lite sådär.

Jag var förvarnad av en polare som åkte runt och såg alla 7 underverken för något år sedan. Detta var den i särklass sämsta enligt honom. Totalt tog det 4½ timme för oss, 15 minuter taxi till och sen från "basstationen", tid vid statyn ca 30 minuter, tid att dricka Caipirinha ca 30 minuter, åka buss upp och tillbaka ca 45 minuter, köa för bussar och biljetter ca 2h15min. Fanns ingen möjlighet till skugga vilken var lagom kul när man köade i 1,5h för att få komma ner från statyn.
 

FF#1

Medlem
Kul att du tog dig tid att skriva en utförlig ecconomy rapport, (och att du nötte stol i så många timmar för BC läsarnas skull).
Det är ju ändå många här som drömmer om fantastiska F resor men för att få ihop poäng till status så är det ju ekonomi som gäller för många i praktiken. Klart läsvärd!
 

Gweilo_2

Medlem
Hej, bra rapport som summerar rätt väl hur det är att åka med United mellan USA och Brasilien. Tyvärr gäller det även deras business enligt min erfarenhet. Sist bokade jag ekonomi IAD - GRU men uppgraderade via United.com till economy plus för 100$ - vilket var värt pengarna. Uniteds 777 håller en mycket varierande standard vilket gör att det är ett lotteri om vilket typ av interiör/stolar/IE system du får. Personalen är väl som det är som mest i USA, ibland får du kanonservice och ibland undrar man hur dom fick ett jobb överhuvudtaget.
 
Toppen