Senaste nytt

United Airlines tittar på ny linje Göteborg-New York

Senator

Moderator
Sedan i Juni flyger de faktiskt även till Stuttgart dagligen med 757.
Helt rätt med mindre städer.

Men tycker du inte att BusinessFirst har gått ner sig lite?
Jag tycker att servicen har blivit riktigt dålig och taskig attityd i samband med mergen.
Kabinpersonalen verkar otroligt missnöjda och är inte skygga att visa det.

STR har under många år haft DL med ATL och/eller NYC, så bra med konkurrens :)

Jag var senast på en CO B777-200 mellan EWR och LHR (3 veckor tillbaka) och jag tyckte det var som vanligt; nu reser jag kanske bara en gång per år med CO, så jag ser ingen skillnad. Har bokat SXM-EWR i januari så får vi se.
 

henkedio

Medlem
Såg att ni nämnde range med 757:an, tål att sägas en del om det.

Har flugit med Continental CPH-EWR ett antal gånger, sista gången blev det för ett par år sedan när jag fick läsa i någon tidning att de snålar med bränsle och flertalet gånger kommit ner på backen med för lite kvar. Det fick mig att välja sas, känns väldigt oseriöst att sätta det i system. Finns det fler kända exempel med bolag som gjort så?
 

Dr. Miles

Expert
Såg att ni nämnde range med 757:an, tål att sägas en del om det.

Har flugit med Continental CPH-EWR ett antal gånger, sista gången blev det för ett par år sedan när jag fick läsa i någon tidning att de snålar med bränsle och flertalet gånger kommit ner på backen med för lite kvar. Det fick mig att välja sas, känns väldigt oseriöst att sätta det i system. Finns det fler kända exempel med bolag som gjort så?

Enligt kinesiska medier, många kinesiska flygbolag flyger med mindre bränslemarginal än de bör ha på Kina inrikes flygningar.

De antagligen räknar med att de kan nödlanda någonstans då de flesta flygsträckor är över marken, inte havet.
 

Senator

Moderator
Gällande B757-200, se mitt inlägg här:
http://www.businessclass.se/star-al...rk-united-states-just-nu-utan-extra-stop.html

Jag tror dock att det finns underlag för en B757-200 från GBG till EWR. GBG med kranskommuner är väl ungefär samma storlek som Oslo, så det bör också finnas tillräcklig med industri för detta.

Med tanke på UA (CO) strategi med B757-200 där man når mindre flygplatser som BDS, HAM, GLA, EDI, BHX samt tidigare BRS och CGN är det inte omöjligt att GOT skulle vara ett alternativ.
 

MarcusC

Medlem
Enligt bekanta med kontakt inom swedavia ligger i varje fall en USA linjer helt nere för närvarande hos ev. Intresserade aktörer. Främst UA/CO. Men man får fortsätta hoppas. Kanske QR kommer inom något år? (doha då)
 
Toppen