United Airlines Premium Economy (R class)

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Blueman, 6 Maj 2019.

1. Blueman

Blueman Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag har under flera år läst och "hängt runt" på forumet men detta är mitt första inlägg.

Jag bokade nyligen en PE-biljett på United.com's hemsida från GOT-MIA via FRA. Jag såg att lufthansa utförde flygningen och blev såklart nyfiken på hur miles redemption var till eurobonus. Enligt united så är R-class = 150% poäng till mileageplus. när jag kollar upp R klass hos lufthansa så är det en upgrade/reward biljett = 0 poäng.

besvikelsen infann sig snabbt, ringde united och frågade, de förklarade att R vad helt nytt för dom och bör bli lufthansa N.

Är det någon annan som har erfarenhet från UA R klass på lufthansa eller anann *A partner?

2. Tonton

Tonton Medlem

Välkommen till codeshare-djungeln!

Det är omöjligt att veta hur mycket poäng det blir innan flygningen är utförd. Men, om det nu stämmer att det blir N-klass hos Lufthansa så kan du se här hur mycket poäng du bör få: EuroBonus partner – Lufthansa | SAS

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Lagerman gillar detta.
  4. United Premium Economy är ganska nytt. Men United har verkligen ställt till det vid att använda bokningsklasser R, A och O för detta. Därmed bryts den harmonisering som finns inom samarbetet över Atlanten.

Men 0 poäng kommer du inte få eftersom det är Lufthansa som utför flygningen så måste de utförande bokningsklasser bli N, E, eller G på Lufthansa. Så titta på länken som @Tonton har ovan.

I systemen på rutten så visar:
    NLNCEU3W Lufthansa N Round-Trip 4212(SEK) PE
    RLNCEU3W UA R Round-Trip 4212(SEK) PE

ALRC76W UA A Round-Trip 7112(SEK) PE
    ELRC76W Lufthansa E Round-Trip 7112(SEK) PE

OFFEU3W UA O Round-Trip 21557(SEK) PE
    GFFEU3W Lufthansa G Round-Trip 21557(SEK) PE

Nu finns det inga garantier, men baserat på alla egna flygning med Lufthansagruppen och United där jag har köpt code-share har ovan information varit 100% tillförlitlig. Så med stor sannolikhet, kommer du få EuroBonuspoäng för Lufthansa N-klass för din United R-klass bokning. Rapportera gärna sen hur det gick.

5. Blueman

Blueman Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Blueman

Blueman Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack får detta, jag får återrapportera i juni när jag genomfört resan! :)

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blueman gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!