Senaste nytt

United Airlines Mileage Plus 2012

A380*G

Medlem
Du är nog en fisk på Engelska gissar jag?

1. Skulle jag ringa skulle min telefonräkning hamna på 3.500$ pga tiden det kommer ta innan alla missförstånd är utredda.
2. När vi äntligen är klara med alla missförstånd har resan redan snappats upp av annan person.
3. Start igen från #1.

:(

Föreslår att du läser denna guide, som kan vara en bra hjälp på traven. Förberedelse är A och O. Ha gärna minst två alternativ tillgängliga om det första inte skulle gå. Även alternativa anslutningsflyg kan vara bra att ha koll på innan man ringer.

http://www.businessclass.se/artiklar/248-hur-bokar-bonusresa-med-mina-poaeng.html
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Personligen bryr jag mig inte om jag får ringa. Prio ett är att resan jag vill ha finns. Nr 2 är att resan jag vill ha finns. Nr 3 är att resan jag vill ha finns. etc.... Nr 452 är att resan jag vill ha finns. Nummer 453 är att jag kan boka online. :D

Tänk om Ethiopian Airlines(ET) erbjuder mest generösaste poängtabell för bonusresa men man måste ringa till deras kundtjänst som bara pratar Amhariska? ;)
 
1, Du kan använda Skype och ringa till deras 1-800 nummer helt gratis.
2, Du kan följa den här proceduren. Det är inte så svårt. Jag har pratat med bmi Diamond Clubs Indian Call Centre(ICC) åratal och det krävs bara engelska som man lärde sig i grundskola nivå.
När det gäller bokstavera, vänligen läs "Phonetic codes" vilket används ganska vanligt inom flygbranschen.

Verkar ju inte så krångligt med guiden..

Jag vet ju att Star Alliance har bra möjligheter att kolla vilka flygningar som är intressanta med ANA Award men vad gäller när man vill kolla samma sak fast med One World tex?

Tack för tipset om skype, slipper man oroa sig för hög räkning och kan ta det i lugn takt så allt blir rätt.
I värsta fall får jag be någon annan ringa åt mig som är en riktig fena på Engelska.

Visst, jag är ganska bra på Engelska (in person) men när jag pratar över telefon blir det alltid att jag pratar snabbt, och den jag pratar med hinner inte med och förstå o sen blir det bara kaos. :cool:

Överlag, vilket bonusprogram skulle du just anse vara det som är lättast att få ihop resor till exempel USA eller Japan i Business Class?.

* British Airways Executive
* SAS Euro Bonus
* American Airlines AAdvantage
* Turkish Miles & Smiles
* Lufthansa Miles&More
* United Milage Plus

Jag reser mestadels ekonomi just nu (eller har gjort hittils, nu blir det mer Business i framtiden men kanske någon ekonomi, jag är ju inte miljonär just idag tyvärr).

Favoritbolag i ordning (de jag prövat)

British Airways
Lufthansa
Swiss
American Airlines
SAS

*United (ej prövat ännu).
*Turkish (ej prövat ännu).
*Air Canada (ej prövat ännu).

BA är ju favoritbolaget men samtidigt är Lufthansa, United Airlines, Air Canada, Turkish och Swiss alla Star Alliance..

Spelar dock ingen roll i det stora hela, vill samla poäng så man på snabbast sätt får ihop till bonusresor i Biz.

Viktigt är att jag kan få poäng på resor till Barcelona och London, så bra % som möjligt.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Verkar ju inte så krångligt med guiden..

Jag vet ju att Star Alliance har bra möjligheter att kolla vilka flygningar som är intressanta med ANA Award men vad gäller när man vill kolla samma sak fast med One World tex?

Tack för tipset om skype, slipper man oroa sig för hög räkning och kan ta det i lugn takt så allt blir rätt.
I värsta fall får jag be någon annan ringa åt mig som är en riktig fena på Engelska.

Visst, jag är ganska bra på Engelska (in person) men när jag pratar över telefon blir det alltid att jag pratar snabbt, och den jag pratar med hinner inte med och förstå o sen blir det bara kaos. :cool:

Du kan välja allians här: AwardTravelr - Searching across all possibilities to make your frequent flyer miles work for you
 

Dr. Miles

Expert
Överlag, vilket bonusprogram skulle du just anse vara det som är lättast att få ihop resor till exempel USA eller Japan i Business Class?.

* British Airways Executive
* SAS Euro Bonus
* American Airlines AAdvantage
* Turkish Miles & Smiles
* Lufthansa Miles&More
* United Milage Plus

Jag reser mestadels ekonomi just nu (eller har gjort hittils, nu blir det mer Business i framtiden men kanske någon ekonomi, jag är ju inte miljonär just idag tyvärr).

Favoritbolag i ordning (de jag prövat)

British Airways
Lufthansa
Swiss
American Airlines
SAS

*United (ej prövat ännu).
*Turkish (ej prövat ännu).
*Air Canada (ej prövat ännu).

BA är ju favoritbolaget men samtidigt är Lufthansa, United Airlines, Air Canada, Turkish och Swiss alla Star Alliance..

Spelar dock ingen roll i det stora hela, vill samla poäng så man på snabbast sätt får ihop till bonusresor i Biz.

Viktigt är att jag kan få poäng på resor till Barcelona och London, så bra % som möjligt.

Jag rekommenderar dig att skaffa:
  • United Mileage Plus
  • American Airlines AAdvantage

Båda program förlänger livet för hela dina miles 18 månader till vid varje +/- på kontot. På det viset kan du nå dina bonusresor någon gång. Därför skrev jag att tänk som ett sparkonto. :)

Om du vill ha status inom Star Alliance, är det nog bäst att satsa på Aegean Miles&Bonus.
Mer om intjäning av miles till Aegean Miles&Bonus, kan du läsa i den här tråden.
http://www.businessclass.se/star-alliance/1714-aegean-miles-bonus-intjaeningsfragor-traden.html
 
Jag rekommenderar dig att skaffa:
  • United Mileage Plus
  • American Airlines AAdvantage

Båda program förlänger livet för hela dina miles 18 månader till vid varje +/- på kontot. På det viset kan du nå dina bonusresor någon gång. Därför skrev jag att tänk som ett sparkonto. :)

Om du vill ha status inom Star Alliance, är det nog bäst att satsa på Aegean Miles&Bonus.
Mer om intjäning av miles till Aegean Miles&Bonus, kan du läsa i den här tråden.
http://www.businessclass.se/star-alliance/1714-aegean-miles-bonus-intjaeningsfragor-traden.html

Både United och AA? Blir inte det kaka på kaka? eller menar du en av dom?
AAdvantage har jag idag med några tusen poäng på.

Edit: Suck, mega-fel av mig.. tänkte att United var One World för en sekund där.
Ursäktar.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det är inte kaka på kaka. Olika ändamål.
Om du har redan konto på de programmen behöver du inte skaffa flera konto.

AAdvantage = oneworld
Mileage Plus = Star Alliance

Kom ihåg att du kan få tillgång till loungen när man flyger med flygbolaget som tillhör i samma alliance.
T ex om du är Aegean Miles&Bonus Gold men flyger med British Airways, ger Aegean guldkortet inte tillgång till loungen för de tillhör olika allianser.
 
Det är inte kaka på kaka. Olika ändamål.
Om du har redan konto på de programmen behöver du inte skaffa flera konto.

AAdvantage = oneworld
Mileage Plus = Star Alliance

Kom ihåg att du kan få tillgång till loungen när man flyger med flygbolaget som tillhör i samma alliance.
T ex om du är Aegean Miles&Bonus Gold men flyger med British Airways, ger Aegean guldkortet inte tillgång till loungen för de tillhör olika allianser.

Jag hann inte editera min post, du var för snabb.
Det var givetvis en stor "fail" av mig, jag skyller på värmen.
Jag tänkte för en sekund att United var One World men så är ju inte fallet, herregud så det snurrar i skallen ibland. :)

Tex:

Jag åker till Los Angeles med United Airlines.
Utöver det har jag Platinum hos AA.

Kan jag då inte använda mitt platinum för att komma in i One World lounge fast jag åker med United Airlines?

Nackdelen med AA enligt mig är återkvalificeringen som inte är lägre, tyvärr.
 
Last edited:
Toppen