Senaste nytt

United Airlines economy K class

Virre888

Medlem
Håller på att snickra ihop en award resa med sas och 2-4-1 vocher. Har hittat biljetter via Uniteds sökmotor och en flight som flygs av United Airlines i klassen K economy. Är denna möjlig att boka som en Award resa? Finner ej platser när jag söker med SAS "boka star alliance award".
 

Virre888

Medlem
Ok. Är det så att för att kunna köpa en biljett för poäng så måste den alltid vara i (X) klass? Dvs samma som en award biljett? Och gäller detta för samtliga bolag inom Star Alliance? Inser att jag har lite bristande kunskaper här. Är en Award och att köpa en biljett för poäng samma sak? samma klass?
 

B380-9 XWB

Medlem
Ok. Är det så att för att kunna köpa en biljett för poäng så måste den alltid vara i (X) klass? Dvs samma som en award biljett? Och gäller detta för samtliga bolag inom Star Alliance? Inser att jag har lite bristande kunskaper här. Är en Award och att köpa en biljett för poäng samma sak? samma klass?

Award betecknar en biljett köpt för poäng.

Dessa biljetter har vad jag vet alltid annan bokningsklass (ex. X eller I) än biljetter köpta med pengar, eller en kombination av poäng och pengar.

Önskar du boka en bonusresa med Star Alliance men betala med EuroBonus-poäng så är SAS egna verktyg vanligtvis bra.
Även Uniteds hemsida är både lätt att använda och visar normalt sett tillgänglighet som stämmer bra med det SAS kan se och boka.

SAS Star Alliance-award
Star Alliance Award | SAS

Tråd på BC rörande bokning av award
https://www.businessclass.se/forum/threads/frågor-om-att-boka-eurobonus-award-resa.90544/
 
Toppen