United Airlines economy K class

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Virre888, 26 December 2019.

1. Virre888

Virre888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller på att snickra ihop en award resa med sas och 2-4-1 vocher. Har hittat biljetter via Uniteds sökmotor och en flight som flygs av United Airlines i klassen K economy. Är denna möjlig att boka som en Award resa? Finner ej platser när jag söker med SAS "boka star alliance award".

2. Tobias V B

Tobias V B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, enkelt sagt är det enbart bokningsklass I och X som är bokningsbara på United med EuroBonuspoäng.

3. B380-9 XWB

B380-9 XWB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Söker du verkligen på award hos United?

Bokningsklass K är nämligen revenue, inte award.

4. Virre888

Virre888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj nu blir jag osäker på vad som är vad. Vad innebär revenue?

5. Virre888

Virre888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan en Revenue biljett (K) bokas med SAS poäng?

6. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Revenue-biljetter är vanliga biljetter som man betalar för pengar. Det går inte att köpa sådana hos United med Eurobonus-poäng.

7. Virre888

Virre888 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok. Är det så att för att kunna köpa en biljett för poäng så måste den alltid vara i (X) klass? Dvs samma som en award biljett? Och gäller detta för samtliga bolag inom Star Alliance? Inser att jag har lite bristande kunskaper här. Är en Award och att köpa en biljett för poäng samma sak? samma klass?

8. B380-9 XWB

B380-9 XWB Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Award betecknar en biljett köpt för poäng.

Dessa biljetter har vad jag vet alltid annan bokningsklass (ex. X eller I) än biljetter köpta med pengar, eller en kombination av poäng och pengar.

Önskar du boka en bonusresa med Star Alliance men betala med EuroBonus-poäng så är SAS egna verktyg vanligtvis bra.
    Även Uniteds hemsida är både lätt att använda och visar normalt sett tillgänglighet som stämmer bra med det SAS kan se och boka.

SAS Star Alliance-award
    Star Alliance Award | SAS

Tråd på BC rörande bokning av award
    https://www.businessclass.se/forum/threads/frågor-om-att-boka-eurobonus-award-resa.90544/

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!