Senaste nytt

United Airlines / Air Canada, Los Angeles-Hawaii, Business/First

Om du lägger tryck på ordet FIRST och tänker Lufthansa, Swiss, Air France, Singapore, eller ANA First på långsträckor kommer du bli jättebesviken. Inser du däremot vad detta är: nämligen en inrikes eller regional premiumprodukt och jämför detta med Lufthansa, Swiss, Austrian, British Airways, eller Air France inrikes eller inom Europa kommer du väldigt positivt överraskat. Jag flyger ca 20-25 segment per år inom Nordamerika med United, American och Air Canada i deras premiumkabin. Ungefär samma med Lufthansa, Swiss, Austrian och British Airways inom Europa i samma "kabin". Föredrar de Nordamerikanska bolag alla dagar i veckan.

LAX-HNL är 2.556 miles, flygs av t.ex. United
OSL-LPA är 2.551 miles, flygs av t.ex. SAS
EWR-SJU är 1.608 miles, flygs av t.ex. United
LGW-RAK är 1.407 miles, flygs av t.ex. British Airways
Vem erbjuder den bästa premiumupplevelsen på jämförbara sträckor tror du?

Jan Carlzon (f.d. SAS VD) dödade First inom Europa på 80-talet vid introduktionen av EuroClass ;) Finns tyvärr massor av fel förväntningar gällande United på grund av ordet FIRST.

Precis är van med mina stäckor i SAS Plus haha :)
 
Word , respekt . Hatten av för denna :) gillade den skarpt
Om du lägger tryck på ordet FIRST och tänker Lufthansa, Swiss, Air France, Singapore, eller ANA First på långsträckor kommer du bli jättebesviken. Inser du däremot vad detta är: nämligen en inrikes eller regional premiumprodukt och jämför detta med Lufthansa, Swiss, Austrian, British Airways, eller Air France inrikes eller inom Europa kommer du väldigt positivt överraskat. Jag flyger ca 20-25 segment per år inom Nordamerika med United, American och Air Canada i deras premiumkabin. Ungefär samma med Lufthansa, Swiss, Austrian och British Airways inom Europa i samma "kabin". Föredrar de Nordamerikanska bolag alla dagar i veckan.

LAX-HNL är 2.556 miles, flygs av t.ex. United
OSL-LPA är 2.551 miles, flygs av t.ex. SAS
EWR-SJU är 1.608 miles, flygs av t.ex. United
LGW-RAK är 1.407 miles, flygs av t.ex. British Airways
Vem erbjuder den bästa premiumupplevelsen på jämförbara sträckor tror du?

Jan Carlzon (f.d. SAS VD) dödade First inom Europa på 80-talet vid introduktionen av EuroClass ;) Finns tyvärr massor av fel förväntningar gällande United på grund av ordet FIRST.
ord
 

jth

Medlem
Jo, skillanden mellan interkontinental first class och amerikansk inrikes first class förtjänar egentligen en egen tråd (som redan finns, förmodar jag...). Det är ju egentligen två helt olika produkter som har samma namn. Den äldre "domestic first" som försvinner efterhand är en på det hela taget rätt trevlig produkt. Rejält tilltagna stolar (tänk big american style :) dock oftast ganska ålderstigna och helt okej mat och dryck , givetvis inte att jämföra med giganterna som Senator listade...
På trådens ämne kan jag nämna att jag åkt gamla american's 757 i first mellan LA och Maui och det fanns inget att klaga på där, men eftersom TS ville åka med star alliance kanske det inte är något alternativ.
 

AABack2ARN

Medlem
Numera kör bara American med A321 till öarna (om de inte har widebodies). A321 har bättre underhållning och är ganska nya men jag kan sakna de gamla stolarna i Domestic First
 
  • Gilla
Reactions: jth
Toppen