Senaste nytt

Ungdomsbiljett till USA/Asien för 2499:-

Westerberg

Medlem
Något skumt när jag väljer datum. Har två datum för cirka 2400kr. När ja väljer och flytta avgånsdatumet till en annan dag med samma pris ändras ALLA priser och det blir tokdyrt.

Testa gå vidare, då sjunker priserna tillbaka för mig de flesta gångerna.
 

DanielKif

Medlem
Finns det något sätt man kan boka både vuxenbiljetter och ungdomsbiljetter vid samma tillfälle.
Låt säga att en ungdom åker med en kollega.
 

Marric

Medlem
Det finns också Youth Flex Fare (Fare basis: OLFZZRT) som kostar ca 500 SEK mer för T/R.
Youth Flex Fare tillåter fri ombokning i samma bokningsklass.
Om det finns risk att boka om resan, kan det vara värt att köpa Youth Flex Fare.

Kod:
 CHANGES

    ANY TIME
      CHANGES PERMITTED.
         NOTE -
          CHANGES PERMITTED FOR
          REVALIDATION/REISSUE.
          --------------------------------------------------
          FARE MAY AT ANY TIME BE REBOOKED IN SAME BOOKING
          CLASS OR UPGRADED TO A HIGHER SK BOOKING CLASS
          IN RULE YTHT DOWNGRADING TO A LOWER BOOKING CLASS
          NOT PERMITTED.
          WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A HIGHER
          FARE.THE DIFFERENCE SHOULD BE COLLECTED

Om man trycker på "youth fare" får jag:
Ombokning är tillåten mot en avgift på EUR70 per transaktion/person.

Och för "youth flex fare":
Ombokning är tillåtet inom samma prisklass. Om resenären uppgraderar till en dyrare Youth Flex Fare tillkommer mellanskillnaden mellan den erlagda avgiften och den högre avgiften.

Innebär inte det att youth fare indirekt blir en "youth flex fare" för 70 euro? Känns mer prisvärt utan flex isf och om man behöver boka om ta den extra kostnaden.
 

Dr. Miles

Expert
Om man trycker på "youth fare" får jag:
Ombokning är tillåten mot en avgift på EUR70 per transaktion/person.

Och för "youth flex fare":
Ombokning är tillåtet inom samma prisklass. Om resenären uppgraderar till en dyrare Youth Flex Fare tillkommer mellanskillnaden mellan den erlagda avgiften och den högre avgiften.

Innebär inte det att youth fare indirekt blir en "youth flex fare" för 70 euro? Känns mer prisvärt utan flex isf och om man behöver boka om ta den extra kostnaden.
Du måste välja Youth Flex Fare (det blir båda riktningar automatiskt när du väljer Youth Flex Fare på utresan) för att villkoren av fri ombokning ska gälla.
 

Canadien

Medlem
Jag skulle tro att på Youth fare så ska
Ombokning är tillåten mot en avgift på EUR70 per transaktion/person.
tolkas som
Ombokning är tillåten inom samma prisklass mot en avgift på EUR70 per transaktion/person.

D v s om det inte finns Youth fare utan bara Youth fare flex på den resan du vill boka om till så kommer du få betala €70 plus prisskillnaden till flex-fare.
 
Toppen