Senaste nytt

Underskatta inte betalningsviljan för direktflyg

nissefalk

Medlem
Sedan finns det också språkbarriär hos andra folkslag.
Skandinaver kan generellt prata bra engelska så det är inte så stort problem men hos folk som japaner, koreaner, kineser osv är andel av de som kan andra språk förhållandevis väldigt liten.
Då är direktflyg mycket attraktivare än resa med byte i någon annat land.


Kul grej apropå detta med språk, eller brist på språk kunskap, som hände mig för många år sedan, kom till Frankfurt från Abu Dhabi skulle vidare hem till Göteborg, då jag ställt mig upp och fått ner mitt handbagage sticker en Japansk dam sin arm under min och ler glatt samtidigt som hon ger mig sitt boarding kort till sin nästa flight, jag eskorterade henne hela vägen till hennes gate, inte ett ord pratade hon på något annat språk än Japanska som jag inte förstår ett ord av, imponerande att hon flög själv men det löste ju sig....
 

Smuffe

Medlem
Cool dam må jag säga... Hon har nog gjort det många gånger och ingen kan eller vågar säga nej till en sån härlig personlighet! :rolleyes:
 

Dr. Miles

Expert
Kul grej apropå detta med språk, eller brist på språk kunskap, som hände mig för många år sedan, kom till Frankfurt från Abu Dhabi skulle vidare hem till Göteborg, då jag ställt mig upp och fått ner mitt handbagage sticker en Japansk dam sin arm under min och ler glatt samtidigt som hon ger mig sitt boarding kort till sin nästa flight, jag eskorterade henne hela vägen till hennes gate, inte ett ord pratade hon på något annat språk än Japanska som jag inte förstår ett ord av, imponerande att hon flög själv men det löste ju sig....
Med tanke på att jag eskorterade 3 mexikanska damer som inte kunde prata engelska eller japanska till JR Tokyo station till rätt platform, skulle jag säga att det är ganska vanligt i Japan. ;)
 

Johanna

Medlem
Perosnligen tycker jag att 15k kan man ha betydligt roligare för på destinationen och ta en "smäll" på 2-3h mellanlandning. Om resan tar 12 eller 16h spelar väl inte så stor roll, eller gör den det?
Det beror väl på hur unga barnen är. Kan vara jobbigt om de är riktigt små eller har andra problem.
(kan redan vara skrivet, har inte orkat läsa hela tråden. Skäms och ber 10 *läs hela tråden innan jag skriver*)
 

palmen

Moderator
Det beror väl på hur unga barnen är. Kan vara jobbigt om de är riktigt små eller har andra problem.
(kan redan vara skrivet, har inte orkat läsa hela tråden. Skäms och ber 10 *läs hela tråden innan jag skriver*)
Barnen i det här fallet är ca 3 och 7 år tror jag.
 
Toppen