Underliga avgifter på flygbiljett?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av eugenetoropov, 27 Mars 2012.

1. Hur ska det gå?
    Grundtanken(i alla fall förr) av bonusresor är att utnyttja extrakapacitet som ändå inte kunde sälja som incitament.
    Även om flygbolag ta bort bränsletillägg och flyttar det till biljettpriset, ökar inte försäljning plötsligt och blir mindre lediga stolar.

Så länge flygbolag har lediga stolar som de inte kan sälja, så är det ingen idé att begränsa award tillgångar.

Däremot kan de höja antal poäng/miles som krävs för en bonusresa är en annan sak.

2. Homer

Homer Medlem

Är det någon som marknadsför sitt lojalitetsprogram på det sättet då?
    inte direkt, de flesta pratar tom om gratis resor

3. Vad som är gratis resor när baspriset är 80 SEK och skatter&avgifter kostar 3.100 SEK?

Jag har skrivit tidigare och det gör jag gärna flera gånger.
    Man kan inte fortsätta att göra affärer baserat på vad allting kostade i år 2003.

4. Homer

Homer Medlem

Just det, ta upp det med Amex killarna på Arlanda :)

Eller ändå bättre, Amex killar(och tjejer) på AMS som försöker pracka på en
    FB Amex och påstår att man får resor gratis.

Last edited: 28 Mars 2012
  5. Grattis till inlägg nr.1000 Homer! Borde inte det berättiga till Businessclass.se Gold/Sapphire eller liknande? :)

Är det +1000 inlägg om året i 10 år som berättigar till Businessclass Pandion? ^^

6. Homer

Homer Medlem

AHO behöver ett bollplank för att komma upp i 4000 snabbare :)

3 personer gillar detta.
  7. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT, men på tal om konstiga avgifter. Jag tyckte det var intressant att DPS flygplats tog ut flygplatsavgiften på själva flygplatsen. Det vill säga att man får inte åka därifrån om man inte betalar 125 kr till flygplatsen över disk. Detta brukar väl i vanliga fall ingå i biljettpriserna.

8. Det var(är?) så i Kambodja när jag var där sist.

Och det var inte så länge sedan Bangkok hade departure tax med kontantbetalning vid utresan.

9. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MNL tar också ut flygplatsavgift på flygplatsen innan avfärd.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma sak i CGK. De ville också ha typ 100:- för att man skulle få åka ut ur landet. Ren idioti enligt mig, framförallt när man dessutom måste köpa ett visum när man anländer.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!