Senaste nytt

Undantagstillstånd i Bangkok

Storsteffe

Medlem
Landet har i praktiken styrts av armen hela tiden. Nu har man ledsnat på våldet och satt ner foten, om något blir det lugnare nu för de som vill besöka landet. Sen kan man ha synpunkter i demokratifrågan men det har ju aldrig varit en hemlighet vilka som bestämmer egentligen.
 

Impendill

Medlem
Tråkigt!
Vad gäller för betald resa om det blir som sist? Dvs, flygplatserna stängs.
Reser med Turkish. Betalt med Amex.

Någon som vet om det värsta skulle inträffa?
 

Swisser

Medlem
Det är ju synd att de inte verkar kunna lösa situationen på politisk väg, så det som nu har skett är antagligen det bästa för landets ekonomi och för turismen. Det löser dock inte den låsta politiska situationen, utan sätter bara ett lock på det hela, så vi får hoppas att det inte exploderar någon gång i framtiden, utan att de politiska partierna startar en konstruktiv dialog med varandra för att få till någon form av koalitionsregering som kan accepteras av alla inblandade.
 

JonW

Medlem
Landet har i praktiken styrts av armen hela tiden. Nu har man ledsnat på våldet och satt ner foten, om något blir det lugnare nu för de som vill besöka landet. Sen kan man ha synpunkter i demokratifrågan men det har ju aldrig varit en hemlighet vilka som bestämmer egentligen.
Att säga att armen styrt hela tiden är att gå lite för långt.
Armen har varit rätt tydlig med att man inte vill styra, men att man kräver att den som styr gör det på ett sätt som inte är helt oacceptabelt för armen...
 

Storsteffe

Medlem
Att säga att armen styrt hela tiden är att gå lite för långt.
Armen har varit rätt tydlig med att man inte vill styra, men att man kräver att den som styr gör det på ett sätt som inte är helt oacceptabelt för armen...

Om man ändrar lite i din mening så håller jag med, man kräver att den som styr gör det på ett sätt som är helt acceptabelt för armen..;)
 

Ricci

Medlem
Jag hade tänkt att göra BKK som en liten "hub" för mina MR i sommar (i Asien).
Men armen är en garanti på att det blir lugnt (tror jag).....
Så planeringen kan fortsätta...för många MR i Asien:p
 

jannewa

Medlem
Är i Thailand nu, lämnade Bangkok igår för att åka norr ut, det var inga små köer in mot staden.
Militären har satt upp checkpoints på motorvägarna och man rekommenderas att åka till flygplatsen senast 3 timmar innan incheckning.

Och det pratas här uppe om att något planeras till den 26 Maj.
Rödskjortorna samlar sig, förhoppningsvis bara för en demonstration...
Blir intressant att se, jag åker hem den 28 Maj....
 

011430121

Medlem
Den 3 aug. planeras det att vara val, planerad hemresa för mig den 4 aug.
Avvaktar läget innan jag åker ut.
 
Toppen