Senaste nytt

Undantag för vätska i handbagage?

RickardG

Medlem
Är det någon som vet om det går att ta med sig vätska i handbagage, säg en flaska på 1000ml, på något sätt? Finns det någon möjlighet att genomgå någon typ av speciell säkerhetskontroll av vätskan eller på annat sätt se till att man får ta den in i kabinen?
 

fcx

Medlem
Är det någon som vet om det går att ta med sig vätska i handbagage, säg en flaska på 1000ml, på något sätt? Finns det någon möjlighet att genomgå någon typ av speciell säkerhetskontroll av vätskan eller på annat sätt se till att man får ta den in i kabinen?

Beroende på vad det är för typ av vätska så kan det finnas undantag.
 

Canadien

Medlem
Mediciner och ifall man har någon slags specialkost ska gå bra. Hör med det bolag du ska åka med, de lär han lite olika regler.
 

RickardG

Medlem
Det är vin. I och för sig betraktar vissa det som medicin men jag tror det blir en svår argumentation i kontrollen :)
Det är väl gemensamma regler åtminstone inom EU men jag undrar om det finns möjligheter att ändå frakta vätskor i kabinen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Jo jag har läst EU-förordningen nu och det ser mörkt ut. Det är tyvärr inga flaskor man varken vill checka in eller dricka upp...
Skicka med någon bra fraktfirma isåfall. Försäkrat. Transporteras väl mängder med vinflaskor i tiotusenkronorsklassen dagligen runt klotet.
 

fcx

Medlem
Nä, vin är bara att glömma att ta med in. Det finns speciella transportförpackningar för vin för att kunna checka in flaskor.
 

RickardG

Medlem
Affektionsvärde på just de flaskorna jag vill ta hem, så jag vill väldigt gärna att de är under min kontroll. Hade det "bara" handlat om ekonomiskt värde skulle olika fraktalternativ med försäkring varit ok.
 
Toppen