Senaste nytt

Umeå flygplats har fått cykelgarage

Palazzi

Medlem
Att jag missat detta! Cykel till flygplatsen låter ju briljant!

Fler flygplatser borde erbjuda något liknande som detta... Mopeder kanske också skulle fungera, men tyvärr försvinner ju miljövinsten då. Många mindre flygplatser inom Europa skulle ju med lätthet kunna nås med Cykel.

Om detta blir standard så lovar jag att börja resa endast med ryggsäck, och medföra regnponcho :rolleyes:
 

Jacob

Medlem
Måndag 27 maj var det invigning av det nya cykelgaraget på Umeå flygplats. Med blott 4 kilometer in till centrum är det många som tar cykeln till flygplatsen och det vill flygplatsledningen uppmärksamma. Cykelgaraget har plats för 16 cyklar och håller cyklarna skyddade från väder och vind medan passagerarna är borta. Garagegästerna har även tillgång…
 

possum

Medlem
En stilla, och möjligtvis något korkad, undran:

Vem är detta egentligen tänkt för!?

De allra flesta resenärer som jag ser på flygplatserna brukar som minst ha åtminstone någon form av väska som inte går att transportera om man skulle cykla till flygplatsen, nämligen!

95% av gångerna jag flyger har jag allting i min datorryggsäck modell större. Inget krångel och den passar utmärkt som handbagage. Den funkar dessutom utmärkt att cykla med så jag kan tänka mig att utnyttja detta garage :)
 

In_Sweden

Medlem
Att jag missat detta! Cykel till flygplatsen låter ju briljant!

Fler flygplatser borde erbjuda något liknande som detta... Mopeder kanske också skulle fungera, men tyvärr försvinner ju miljövinsten då. Många mindre flygplatser inom Europa skulle ju med lätthet kunna nås med Cykel.

Om detta blir standard så lovar jag att börja resa endast med ryggsäck, och medföra regnponcho :rolleyes:

Varför resa med endast ryggsäck?
Att dra en kabinväska efter cycklen går utmärkt, gjort det många gånger när jag har haft bråttom till tåget. Kanske inte något med 4 hjul, men funkar gör det.
 
Toppen