Golfkillen
Medlem
Säkert svårt att få fram en exakt siffra nu. Tidigare var det 10, nu 17. Kan ju vara så att en del av tex de iranier som befann sig ombord även hade svenskt medborgarskap, och således är svenskar.17 svenskar ombord!
Säkert svårt att få fram en exakt siffra nu. Tidigare var det 10, nu 17. Kan ju vara så att en del av tex de iranier som befann sig ombord även hade svenskt medborgarskap, och således är svenskar.17 svenskar ombord!
Säkert svårt att få fram en exakt siffra nu. Tidigare var det 10, nu 17. Kan ju vara så att en del av tex de iranier som befann sig ombord även hade svenskt medborgarskap, och således är svenskar.
Gissningsvis så. Rimligt med tanke på att vi har en ganska stor iransk/-ättad befolkning i Sverige.
Det var i vilket fall min tanke när jag hörde om kraschen. "Måste ha funnits en del svenskar ombord", och även när första siffran kom "Undrar om man kan ha dubbelt medborgarskap svenskt/iranskt" och om dessa är medräknade.
Säkert svårt att få fram en exakt siffra nu. Tidigare var det 10, nu 17. Kan ju vara så att en del av tex de iranier som befann sig ombord även hade svenskt medborgarskap, och således är svenskar.
Normalt sätt lämnas väl inte lådorna över till Boeing. De tas om hand av haverikommission, som möjligen kan begära hjälp från Boeing, men de lämnas definitivt inte över. Efter Ethiopians MAX-krash, t.ex., så skickades de ju till franska BEA (som väl är motsvarigheten till haverikomissionen), inte till Boeing och USA.Iran tänker inte lämna över svarta lådan till Boeing - Omni
Bådar inte gott för en objektiv utredning...
Iran tänker inte lämna över svarta lådan till Boeing - Omni
Bådar inte gott för en objektiv utredning...
Normalt sätt lämnas väl inte lådorna över till Boeing. De tas om hand av haverikommission, som möjligen kan begära hjälp från Boeing, men de lämnas definitivt inte över. Efter Ethiopians MAX-krash, t.ex., så skickades de ju till franska BEA (som väl är motsvarigheten till haverikomissionen), inte till Boeing och USA.
Skall det vara en helt objektiv utredning bör den ju inte göras av någondera partern, varken Boeing, flygbolaget eller Irans myndigheter...
Tolkade det som data från lådorna, läste fort.Normalt sätt lämnas väl inte lådorna över till Boeing. De tas om hand av haverikommission, som möjligen kan begära hjälp från Boeing, men de lämnas definitivt inte över. Efter Ethiopians MAX-krash, t.ex., så skickades de ju till franska BEA (som väl är motsvarigheten till haverikomissionen), inte till Boeing och USA.
Skall det vara en helt objektiv utredning bör den ju inte göras av någondera partern, varken Boeing, flygbolaget eller Irans myndigheter...
Normalt sätt lämnas väl inte lådorna över till Boeing. De tas om hand av haverikommission, som möjligen kan begära hjälp från Boeing, men de lämnas definitivt inte över. Efter Ethiopians MAX-krash, t.ex., så skickades de ju till franska BEA (som väl är motsvarigheten till haverikomissionen), inte till Boeing och USA.
Skall det vara en helt objektiv utredning bör den ju inte göras av någondera partern, varken Boeing, flygbolaget eller Irans myndigheter...