Senaste nytt

Ukraine International flight PS752 har kraschat efter start från Teheran

Status
Stängd för vidare inlägg.

mjulven

Medlem
Om man ska tro avherald.com, som normalt är den bästa källan för information om haverier i min mening, så verkar transpondern laggt av på 8000 feet och att man inte fått något mayday från piloterna. Det är osannolikt men inte uteslutet att dessa två händelser inträffar samtidigt till följd av ett tekniskt fel.

Jag hoppas verkligen att en seriös och korrekt haveriutredning kan genomföras. Men som läget är nu mellan Iran och USA är jag osäker på om det går.
 

Flyer722

Medlem
Hur lång tid tar dess tills vi får fram nationaliteterna från passagerarna? Undrar hur många amerikaner som befann sig ombord.
 
Oerhört tragiskt detta, men jag får be alla att hålla tillabaka med spekulationer om varför olyckan har skett.
Förhoppningsvis kommer haverikommisionen att komma fram till vad som hänt vid denna olycka.

//Moderator
Så vi skall inte diskutera vad som har hänt vid denna olyckan innan en offentlig rapport från haverikommissionen som kan ligga år bort? Är det just vid denna krasch man inte skall skriva något om det, eller är det något nytt, för tidigare har det ju spekulerats ganska hej vilt innan någon rapport från haverikommissionen varit färdig...
 
Hur lång tid tar dess tills vi får fram nationaliteterna från passagerarna? Undrar hur många amerikaner som befann sig ombord.
Inga antagligen, men ingen officiell rapport ännu, men jag dristar mig till att skriva ändå ;). Nedan är från Ukrainas utrikesdepartement via Expressen, detta är utöver de 10 svenska medborgarna.

"Vidare befann sig 82 iranier, 63 kanadensare, elva ukrainare, fyra afghaner, tre tyskar och tre britter på flygplanet, enligt Ukrainas utrikesdepartement."
 

Flyer722

Medlem
Tror inte iran har skjutit planet, då olyckan inträffade minuter efter start. Alltså väldigt nära flygplatsen.
 

palmen

Moderator
Så vi skall inte diskutera vad som har hänt vid denna olyckan innan en offentlig rapport från haverikommissionen som kan ligga år bort? Är det just vid denna krasch man inte skall skriva något om det, eller är det något nytt, för tidigare har det ju spekulerats ganska hej vilt innan någon rapport från haverikommissionen varit färdig...
Det är helt ok att länka till artiklar eller liknande som rör olyckan.
Men ren spekulation om att jag tror att någon skjutit ner planet utan några som helst bevis är något vi undanber oss, det kommer bli politiskt på 2 sekunder om dessa spekulationer drar igång och då kommer vi behöva stänga tråden.

Det är som alla vet oerhört känsligt just nu mellan USA och Iran och allt som rör den konflikten och politik i allmänhet bör vi inte spekulera i mer än nödvändigt här på forumet.

Förhoppningsvis kommer det att klarna lite inom de närmst dagarna vad som faktiskt hänt.
Som många påtalat brukar avherald vara den säkraste källan om olyckor så förhoppningsvis kan det komma lite info där framöver.
 
Så vi skall inte diskutera vad som har hänt vid denna olyckan innan en offentlig rapport från haverikommissionen som kan ligga år bort? Är det just vid denna krasch man inte skall skriva något om det, eller är det något nytt, för tidigare har det ju spekulerats ganska hej vilt innan någon rapport från haverikommissionen varit färdig...
Jag gör en tjejgissning på att vad @palmen kanske ville förmedla lite snyggt, var att politiska åsikter ska hållas någon annanstans. Med tanke på det spända läget där nere.

My 2 cent...
 
Det är helt ok att länka till artiklar eller liknande som rör olyckan.
Men ren spekulation om att jag tror att någon skjutit ner planet utan några som helst bevis är något vi undanber oss, det kommer bli politiskt på 2 sekunder om dessa spekulationer drar igång och då kommer vi behöva stänga tråden.

Det är som alla vet oerhört känsligt just nu mellan USA och Iran och allt som rör den konflikten och politik i allmänhet bör vi inte spekulera i mer än nödvändigt här på forumet.

Förhoppningsvis kommer det att klarna lite inom de närmst dagarna vad som faktiskt hänt.
Som många påtalat brukar avherald vara den säkraste källan om olyckor så förhoppningsvis kan det komma lite info där framöver.
Tack för din förklaring, då förstår jag och håller med dig till 100%!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen