UberEATS

Diskussion i 'Restauranger' startad av palmen, 23 Juli 2016.

Tags:
  1. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad är det som är dåligt som är bättre på andra tjänster?
    Utbudet på restauranger?
    Leverans av mat?
    Pris?

    Om det är andra faktorer så känns det som att det ligger utanför vad UberEats kan påverka.
     
    011430121 och Berglund gillar detta.
  2. Kevinator

    Kevinator Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket! Känner att lyxen med gratis leveransavgift är på väg att försvinna.. det blir ju kortare och kortare kampanjtider :rolleyes:
     
  3. Johanna

    Johanna Medlem

    När det blir fel vilket det blir relativt ofta så funkar inte deras support. Wolt är bäst, så snabba och proffsiga. Foodora ok. UberEats fick jag bråka med hur länge som helst. När dom väl gjort sin bedömning stängde dom ärendet och när jag påpekade att jag var missnöjd så fick jag bara autosvar om att det redan var bedömt. Det var en total miss i ordern. Hade det varit på marginalen hade jag inte brytt mig.

    Sen upplever jag att det tar längre tid med dom och att de har färre som levererar. Ofta som det inte finns förare tillgängliga.
     
  4. Hachans

    Hachans Medlem

    Japp, Uber Eats tog låååång tid på sig för leverans och när de väl kom så var maten kall. Deras största fördel är att de är globala och i andra marknader funkar de toppen. I Mexiko går det utmärkt att köpa ett abonnemangskort som ger gratis leveranser och rabatt på vanliga Uber. Det använde jag ofta, även om det i många fall var billigare att ringa restaurangerna och be om utkörning.

    Andra nackdelar med UberEats är att de inte accepterar betalning med Edenred-kort, vilket är dåligt på den svenska marknaden. De gömmer också villkor i kampanjerna som inte är transparenta. Exempelvis så ger de bara rabatt på mat som inte körs ut av restaurangerna själva. Vilka de är går bara att få reda på när man försöker lägga till koden i betalningsmomentet. I min marknad verkar de flesta restaurangerna köra ut själva, eftersom det knappt finns några Uberförare här alls. De få restauranger som faktiskt lyckas få till någon Uber-ansluten förare lägger på kanske 30-50kr per rätt, jämfört med att beställa direkt från restaurangen eller Foodora. Och eftersom förarna är få så blir maten stående och blir kall.

    Det känns faktiskt som att Uber inte kan den svenska marknaden alls.
     
    Johanna gillar detta.
  5. Jönsson

    Jönsson Medlem

    Land:
    Danmark Danmark
    Har gjort tre beställningar med Uber Eats. Samtliga med kall mat (dock inte alls rätter då restaurangerna ibland packar tillräckligt bra). Tveksamt om jag beställer mer via Uber.

    Edit: dessutom drog leveransens över tiden vid två tillfällen. Vid det ena tillfället med nära en timme!
     
  6. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag beställer mycket och ofta i centrala Stockholm. Jag är nöjd och de få gånger problem uppstått har de agerat snabbt, vanligen med kompensation.

    27F36B23-2FCC-4997-AC0E-8BAB09F035C0.jpeg
     
    Last edited: 5 Juni 2021
  7. Nikje

    Nikje Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Paypal-erbjudande, inte testat själv. Screenshot_20210611-134819_Chrome.jpg

    Gäller endast för två ordrar. 100 kr rabatt per order exklusive leveransavgift när du beställer för 150 kr eller mer på båda ordrarna. Gäller endast för nya användare och inom Uber Eats leveransområde i Sverige. Gäller till och med 31/07/2021, kl. 23.00 och endast för de 10,000 första kunderna som applicerar koden. Gäller endast vid PayPal som betalningsmetod i Uber Eats-appen. Läs fullständiga villkor på http:/t.uber.com/emea_tc. Utgivare av koden är Uber Portier B.V., Meester Treublaan 7, 1097 DP, Amsterdam, Holland. Du måste vara minst 18 år för att kunna använda Uber Eats-appen.
    http:/t.uber.com/emea_tc
     
  8. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med! Beställer alldeles för mycket och Uber är bra att ha att göra med när jag har klagat. (Vilket jag alltid gör när resturangen glömt något)
     
  9. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Lidingö
    Land:
    Sverige Sverige
    Här ute på ön har vi bara Joe och hans juice o_O
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×