Senaste nytt

Uber Rewards

Fick mail att jag var inbjuden till Uber Rewards idag. Tyvärr verkar det för tillfället vara begränsat till vissa städer i USA ( jag kunde inte anmäla mig men jag antar det är för jag är i sverige). Hade jag bott i en stad med med flera sånna här tjänster och åkte mycket hade det här lätt dragit mig mot uber.

Lätt sammanfattning:
- Reggar man innan 1 Maj 2019 så räknas alla turer man tagit senaste 6 månaderna inkl. uber eats
- Credits som dras av på priset
- Ingen avbokningsavgift om man avbokar en resa och inom en kvart bokar en ny
- Låsta priser på den mest frekventa rutten utan surcharge
- Högsta nivån ger uppgradering av bilklass då och då

Någon som är i en stad där detta funkar och har testat ? :)

Uber Rewards is available in Boston, Dallas, Orange County, Houston, New Orleans, Kansas City, Indianapolis, LA, SF, Fort Collins, Rockies, Pittsburgh, Lehigh Valley, Gettysburg, Erie and Western Massachusetts, Miami, Denver, Tampa, New York, Washington, DC, Philadelphia, Atlanta, San Diego and New Jersey.

https://www.uber.com/us/en/u/rewards/
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Intressant! Du kan sätta wait list oavsett ort förresten (jag satte London).

Antar att detta troligen körs ut endast, eller främst, på platser där uber har stor konkurrens. I USA finns det ju flera aktörer på marknaden. I Sverige är väl relativt ensam på sin prisnivå, eller ligger det närmre vanlig taxi nu för tiden?
 
Jag ska till San Fransisco i slutet på februrari så jag hoppas kunna aktivera det och se hur det funkar (nästan så jag vill boka av hyrbilen, att jaga poäng och status är roligt :p )

Tror prisnivån är samma allafall för X, lite dyrare för select/black, det har blivit dyrare allmänt med uber senaste 2-3 åren i sverige vad jag märkt. I göteborg kunde jag åka black för samma pris som vanliga göteborgstaxi men inte längre
 

M.K

Medlem
Vill ha detta då jag använt dem sedan start i STHLM! En del bra saker här, t ex uppgraderingar och fri avbokning. Fick upp erbjudandet i appen nu också.

Fungerar det att bara välja en stad kanske och ger systemet något även i sverige? Jag har åkt massa Uber i t ex NYC i december också så retroreggen hade varit nice.

Kommer väl knappast till STHLM inom överskådlig framtid då de inte krigar mot Lyft som tagit många kunder, de upplevs som lite billigare.
 

Osten

Medlem
Uber Rewards började fungera ordentligt för mig för någon vecka sedan här i Frankrike.
Tänkte bara ge en uppdatering för den nyfikne gällande hur villkoren möjligtvis kan se ut i Sverige när/om det lanseras. (Se länk)
https://www.uber.com/fr/fr/u/rewards/
Det som kan vara mest intressant när flygtrafiken kommer igång igen på allvar är för min del "Priority access to airports." vid Diamond status.
 
Toppen