Uber olagligt i Thailand

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av KNA, 29 November 2014.

1. igelkotten

igelkotten Medlem

Troligen för att Grab (och Gojek) används som betalmedel också, och har flera olika finansiella tjänster. Så det kan mycket väl vara så att det finns lagar och regler och riskhantering kring det som gör att de enbart låter människor som fysiskt befinner sig i marknaden att använda tjänsten. T ex har de ju rätt bra deals då och då i Singapore, de vill väl inte att hela världen ska kunna använda en sweet spot. Killgissar.

Abbs och Delayed gillar detta.
  2. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja är det medvetet att det inte ska gå kunde de i alla fall förbättra sin felhantering och sitt användarinterface. Följande gör då ingen glad:

Screenshot from 2020-01-25 17-08-05.png

3. Ziplock

Ziplock Medlem

Jag lyckades aldrig få Grab att acceptera mina kreditkort, så jag betalade kontant i Thailand.

När man använde Grab i Bangkok dök det ibland upp vanliga Meter-taxi som också körde för Grab. Lite surt, då en del av vitsen med Grab för mig är att slippa de vanliga sunkiga taxibilarna utan bälte i baksätet.

4. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har du fel inställning i appen.
    Du kan välja bara Grabbilar, bara GrabTaxi samt några val till eller vilket som, så se över dina val/inställningar.

5. igelkotten

igelkotten Medlem

Vet inte hur det är i Thailand, men i Vietnam råkar man ofta ut för vanliga taxibilar alldeles oavsett inställning. Man åker dock inte på taxameter, men om man nu vill undvika bilar utan bälte så är det ändock drygt att få em vanlig taxibil.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!