Uber olagligt i Thailand

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av KNA, 29 November 2014.

1. Hok

Hok Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det möjligen fungera om man kör VPN till ett grab-land. Jag har inte provat.

Edit. Tydligen inte. @Thornado hann före med att prova.

2. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det på något sätt finnas koll på vilket mobilnät man är uppkopplad till? Verkar osannolikt men nästan ännu mer osannolikt att det under flera månader varit ett generellt fel som medför att det är omöjligt att lägga in ett kreditkort.

3. Jonas F

Jonas F Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag installerade Grab när jag kom hit till Thailand (där jag är just nu) och fick det där felmeddelandet när jag försökte lägga in mitt SAS Mastercard. Jag provade istället Amex Platinum och det fungerade på en gång.

Jag såg senare att jag hade fått sms om att öppna mitt SAS Mastercard för internetköp. Jag vet inte om det hade hjälpt på något sätt att svara på sms:et och öppna upp för det. Jag har inte brytt mig om att byta sedan dess då det ändå är fler poäng via Amex.

Delayed gillar detta.
  4. Link

Link Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligare så kollar mobilen via sin GPS var man befinner sig, spoofa den så borde det gå att lägga in kort.

5. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Då verkar det funka som det ska i Thailand. Vi som får fel i Sverige får det direkt innan vi ens kan ange ett kortnummer.

6. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar verkligen varför? Några teorier? Thailändsk logik kanske?

7. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man behöver vara i ett Grab-land för att uppdatera betalningsinfo.

Senaste besöket åkte jag flera resor med Grab som debiterade mitt gamla Amex. Får meddelande att jag behöver uppdatera min betalningsinformation, men självklart är jag då i Sverige och kan inte betala för mig. Det blev några gratisresor(tills jag är tillbaka i Malaysia/SG..).

Delayed gillar detta.
  8. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad Thailändsk logik har med utveckling av Grab förstår jag inte.

9. Jonas F

Jonas F Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aha. Ja det steget kom jag förbi utan svårigheter. Sen krånglade det lite vid inläggning av kortet som sagt. Men när jag provade nu igen fungerade det felfritt även med Mastercard. Det kanske var någon spärr som spökade trots att jag inte öppnat kortet eller något.

10. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrade över logiken bakom att man inte ska kunna byta kort om man exempelvis är i Sverige. Varför har de infört denna begränsning? Vad vill de uppnå eller skydda sig emot?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!