Senaste nytt

Typ närmsta vägen till Singapore [SEMI-LIVE]

Abbs

Medlem
Nu hoppas det vilt i tiden, men ankommit Singapore efter 5 flyg, 6 flygplatser och 24h 30m i luften. Bor självfallet i Little India. Trodde jag visste vad jetlag innebar men nu börjar jag fundera. Tog mig ut i det regniga och kalla Singapore sökandes efter ett mål mat. Blev första bästa stoppet på Serangoon Rd, ett turistigt ställe men det smakade gott ändå. Snabb reträtt till hotellet och sömn efter avslutad måltid.
3AF36776-A072-408B-85F6-489918D6BE56.jpeg

Palak Paneer.

I skrivande stund öser regnet ned och temperaturen är låga 22°, borde packat mer varma kläder. En turist hade ju känt sig lagom stressad för att hinna uppleva staden i det tråkiga vädret. Men då jag har cirkus 130 dagar i landet så känns det inte lika bråttom. Kan gott sova lite till.
 

Abbs

Medlem
Den som väntar på något gott... väntar alltid för länge?
Har gjort en video på min flygning med ANA First:


Även skrivit en recension här på min egna site.

Håller mig kort här med lite bilder....
Mitt säte 2K, mitt hem för de närmsta 12h. Eller ja, 2G spenderades hälften av tiden sovandes i.
ANAF-7.jpg


Överöst med gåvor när jag boardade.
ANAF-1-2.jpg

ANAF-2-2.jpg


Inom kort ljöd det ljuvliga knalla ljudet av en flaska Krug som öppnades. Detta ljud skulle komma att ljuda flertal gånger.
ANAF-12.jpg



Till Champagnen passade ANA's amuse-bouche perfekt, ost-peppar-bröd-stickorna var mumma.
ANAF-13.jpg


Efter det skulle en storm av japansk mat komma, då jag beställt den japanska menyn.
ANAF-15.jpg

ANAF-14.jpg

ANAF-18.jpg

ANAF-19.jpg

ANAF-20.jpg

ANAF-21.jpg


Och det där är inte ens alla rätter.... Men efter maten behöver man ju lite whisky, och Hibiki 21 årig går väl an.
ANAF-28.jpg


Under tiden jag njöt av en film gjorde flygvärdinnan i ordning en säng åt mig i säte 2G.
ANAF-29.jpg



Sov som en stock, eventuellt lite berusad, i sex timmar. Vaknade upp till fantastisk utsikt.
ANAF-31.jpg


Bad om en kaffe och fick godsaker på köpet.
ANAF-33.jpg


Med så hårt jobb bygger man ju upp lite aptit. Man kunde höra en flaska öppnas i galley och in kom ANAs curry.
ANAF-35.jpg


Pursern kom förbi mig med en ANA gift bag innan landning. Kortlek, ANA tag, vykort, mm.
ANAF-1-3.jpg


Tack för att du orkat läsa och ber om ursäkt för kanske världens långsammaste SEMI-LIVE tråd.
 

Abbs

Medlem
Efter sovit och slötittat film i ANA Suites Lounge Haneda typ hela dagen var det äntligen dags att boarda TG661 mot Bangkok. Gaten låg så långt bort från möjligt från loungen, men efter min briska promenad så såg det ut som att boarding ej börjat när jag kom fram. Väldigt fel hade jag, då tydligen första klass hade fått boarda för länge sedan. Man höll tydligen bara undan businesseko folket lite extra.

Kvick boarding till mitt säte 1K, längst fram i nosen på B747. Kabinen skulle bli halvfull denna flygning(eller vad säger du @rob74 ?). Säte 1A bredvid mig ledigt, tänkte jag skulle få det som säng men det använde crew till förvaring istället.
THAIF-1.jpg

Säte 1K, Thai Boeing 747-400.

Inte långt från det att jag slunkit ned i stolen slank det ner lite Dom Pérignon 2006.
THAIF-3.jpg


Även ett Rimowa amenity kit väntade vid stolen. Alla andra fick ett spygrönt, jag ett guldigt. Vad beror detta på?
THAIF-2.jpg

Rimowa amenity kit

Jag hade förbeställt mat till denna flygning, vilket skulle visa sig smart då det normalt endast är frukostservering. Nu tänker ni, ytterligare en bild på hummer. Nej så tråkig är jag inte, här äts det ankcurry.
THAIF-4.jpg

Thai Duck Curry

Smakade förträffligt tillsammans med chili i fisksås och dompa. Kort därefter var det läggdags, fick fixa till sängen själv! Men till och med jag klarade av det.

Bad om att väckas till frukost. Det började först med lite frukt, en väldigt god müslikompott samt kaffe. Mycket kaffe. Tror min kopp blev påfylld 4 gånger. Men sen valde jag den thailändska frukosten, vilken skulle visa sig mycket god. Jag vet knappt vad jag åt eller hur jag uttalar det, så låter bilderna tala för sig själva. Samrab Thai hette det iallafall på menyn.

THAIF-5.jpg

THAIF-6.jpg

THAIF-7.jpg

THAIF-8.jpg


Och ingen måltid är ju komplett utan chili i fisksås.
THAIF-9.jpg


Vi landade mjukt i ett Bangkok där gryningen inte var långt bort. Vid avstigning blev det eskort till en buss som körde lite sightseeing på Suvarnabhumi innan vi gjorde transfer till golfbil. Snabbt igenom transfer security, trots att min nu stora väska med pyjamaser och amenity kit tog massa plats. Sedan en kort promenad(typ några meter) till Thai Royal First Lounge, där cirka 5h spenderades. En nackmassage satt väl.
 
Toppen