Senaste nytt

Tvingas hämta försenat bagage själv?

Senator

Moderator
Tack Cedergren, tyvärr tycker inte jag att det är så underhållande men lider mer med stackars människor som sitter i rävsaxen i Nice.
 
Tyvärr bara att konstatera (igen) att det har sina risker att flyga med LCC.
Jag råkade nyligen ut för att Menzies på Arlanda inte ville leverera försenat bagage efter en resa med BA/AA(!) Hårdnackade och ointelligenta svar från engelskspråkig "kundservice" "på Arlanda".
Ett artigt men tydligt telefonsamtal till en trevlig person, som delade min misstro, på BA gjorde att bagaget dök upp hemma hos mig efter två timmar.
Exakt det där råkade jag ut för på OSL.
 

Flying Finn

Medlem
Norwegian? Jaja, Cork är ju en "norsk" ort p.g.a D8... ;) Jag tycker Kjos har för länge sedan gjort dålig PR för gamla goda Norge med sitt sk*t. Amen.

Tillbaka till bagagetemat: jag själv har nu snart i 48 timmar väntat på något budskap om min väska från EY eller AZ. Är inte precis glad... Det har gått redan ett flertal direktflyg mellan AUH och FCO vid det här laget. Hoppeligen försöker inte någon snork påstå att jag måste hämta väskan från FCO...
 

KNA

Medlem
Bytte de plan på Kastrup ? Om det var så kunde de inte lastat väskorna på det nya planet , det var ju redan sent ...

Flög med Finnar och min väska kom inte på bandet i BKK , fick ett prepaid visakort och en fin necessär direkt på Suvarnabhumi , de körde väskan direkt till hotellet när de hittade den 23 mil enkel väg
 

FFlash

Medlem
Hoppeligen försöker inte någon snork påstå att jag måste hämta väskan från FCO...

Det där har också hänt, och därför vill jag aldrig checka in bagage nånstans, har inte gjort det på många år vad jag minns...har t.o.m. kört 2 veckors longhaul resor med 2 handbagage :) kräver dock lite planering vad man packar med och vilka plagg man ska ha med sig vilka inte = no "ladies" here :D
 

Flying Finn

Medlem
@FFlash Kör just nu en 2 veckors tier point run och Karibien-semester med bara min ryggsäck. ;) Tyvärr så blev det ingen rom att exportera p.g.a. det... Ack, ca. 15 hyllmeter bara rom i dryckbutiken i Vieux Fort, St. Lucia.

Slutresultatet var att AZ fick AY att transportera min väska till Tammerfors via HEL. Så vart det naturligtvis en sak för sig att få väskan ut från midnattsflyget på en så liten flygplats utan ankomstservice. Allt detta bara ca. 5 timmar innan min avgång från TMP till min pågående resa.
 

Lynx

Medlem
Det är därför man har en bra reseförsäkring via jobb eller kreditkort, blir bagaget försenat så får är det bara att shoppa loss, tyvärr så händer det inte tillräckligt ofta....
 

Flying Finn

Medlem
@Lynx Vilket tyder på att jag inte skulle ha t.o.m. två st. goda reseförsäkringar? ;) Problemet är att resan i definition av försäkringsvilkor avbröts av mitt besök hem och det som behövdes för den nästa resan, men inte ännu hade kommit tillbaka hem, räknades inte att angå reseförsäkringen. Kommer att vara intressant att se hur Etihad reagerar på mina krav.
 
Toppen