Senaste nytt

Två rullväskor, hur gör ni?

palmen

Moderator
Jag kör kabinväska på 4 hjul och incheckat bagage på 4 hjul. Det bästa är att handtagen blir lika höga så det är bara greppa båda med en hand och skjuta dom framåt. Hem från Chicago senast så blev det inköp av en till väska, 1 stor i varje hand och kabinväskan ytterligare på ena sidan.

Det jag dock hatar är när det är heltäckingsmattor på hotellen och väskorna knappt vill rulla framåt i stående läge. Fördelen med 4 hjul och 3 väskor är då att kabinväskan kan läggas uppepå ena väskan när man ska dra alla 3 bakom sig.
 

telelina

Medlem
Det enda som jag tyckte var lite besvärligt var att åka rulltrappa. Det går men man måste vara vaksam om det går fort. Då hade jag önskat att handbagaget varit en ryggsäck (även om jag inte gillar ryggsäckar).
 

nota bene

Medlem
Jag åker ganska mycket i jobbet med tungt bagage. Två tvåhjuliga väskor plus handbagage (som läggs ovanpå rullväskorna när dessa dras) är inga problem. Visst vill man undvika längre eskapader på typ kullersten, grus etc. men till och från flygtåg, buss etc. går det bra.

Fyrhjuliga väskor är att föredra om man behöver mer än två (går att manövrera 4), men det brukar vara bäst att ta taxi (eller buss som stannar direkt vid hotellet) till och från flygplatsen.
 

swede77

Medlem
För tyngre ordinarie resor: 2 st 4-hjulade väskor incheckade. i handbaggage, 1st 2/4-hjulad kabinväska samt ryggsäck ovanpå som glider över bärhandtaget.

För dykresa: Som ovan fast 1 incheckad 4-hjuling ersätts av 1 st dykbag liknande den i @Ricci inlägg ovan.
(känslig utrustning som 1:a/2: steg, lampor och datorer får åka i handbaggage.

För dykresa light: då tar jag endast med känslig utrustning i handbaggage samt mask,fenor i incheckat.
 
Toppen