Senaste nytt

Två nya direktlinjer med SAS från Göteborg - Paris och Bryssel

Jacob

Medlem
Det är Paris CDG och Bryssel National/Zaventem som flygs till. Alltså huvudflygplatserna i respektive stad.
 

Moco

Medlem
Bra med nya destinationer från GOT, men detta är ju rena semesterlinjer. Hur ska man kunna nyttja sig av dessa i tjänsten?
Konstiga dagar dessutom. Blir nog fortsatt Air France till Paris, som dessutom har fin service. Känns inte som om man har gjort hemläxan här.
 

Palazzi

Medlem
Bryssel erbjuder ju en hyfsat produkt till USA, om det finns en avgång sent nog.
Paris o Bryssel är däremot platser jag gärna undviker...

Göteborg Landvetter går ju ändå märkbart framåt! Iofs tror jag tyvärr att det är Norwegian som kommer stå för den stora expansionen hädanefter.
 

Agö

Medlem
Bryssel erbjuder ju en hyfsat produkt till USA, om det finns en avgång sent nog.
Paris o Bryssel är däremot platser jag gärna undviker...

Göteborg Landvetter går ju ändå märkbart framåt! Iofs tror jag tyvärr att det är Norwegian som kommer stå för den stora expansionen hädanefter.
Har du testat SN longhaul? Tycker att det är tunt med reserapporter om detta bolag. Hur var C-kabinen?

Ang. Norwegian. Tror inte att GOT är fokus för dem. Snarare tror jag att Norwegian riskerar att slås ut från GOT-ARN.
 

Palazzi

Medlem
Har du testat SN longhaul? Tycker att det är tunt med reserapporter om detta bolag. Hur var C-kabinen?

Ang. Norwegian. Tror inte att GOT är fokus för dem. Snarare tror jag att Norwegian riskerar att slås ut från GOT-ARN.

Nej, bara läst rapporter. Främst ekonomiklass som verkar få goda recensioner...
Jag är ju en lat jäkel, så är 95% United direkt (som tyvärr försvann) till NYC.

Spänd på om Norwegian sätter in dedikerade C-säten (eller vad de ska kallas) på 737max8.
Göteborg borde ju vara en solklar flygplats för dessa....o för priset o enkelheten skulle jag inte vara oäven.
 

varva77

Medlem
Skulle vara intressant om SAS vid nästa intervju vill förtydliga vad/vilka de hoppas locka till sig med denna mellanmjölkssatsning.
 

Palazzi

Medlem
Ang. Norwegian. Tror inte att GOT är fokus för dem. Snarare tror jag att Norwegian riskerar att slås ut från GOT-ARN.

Tror som dig här. Känns som en pendlarlinje med SAS, och själv tar jag alltid tåget...

Tänkte mest på långlinjer. De ska ju flyga narrow body på längre sträckor (?) Då Göteborg inte riktigt kunnat fylla t.e.x. A330 året runt tänkte jag att det vore en god kompromiss - Bergen fick ju t.o.m. en B787 på sommaren.

Sedan lär de väl fortsätta mata till sina baser i Europa. Med sydeuropeisk personal finns det kanske ekonomi i det hela.

Ryanair sätter såklart hårt tryck på p2p inom Europa. Tror inte att Säves avveckling var välkomnat av Norwegian..

Men det är ju ganska off topic :p
 

Jacob

Medlem
Jag kan nog ge lite mer insikt kring era funderingar eftersom jag pratade med flera personer på SAS som varit involverade i linjerna.

Flygplanet som kommer användas till Paris/Bryssel är samma som används till London. Efter flygplanet kommit tillbaka från London efter morgonflighten används det till Paris/Bryssel och tillbaka under eftermiddagen för att sedan trafikera kvällsflighten till London. Ganska lätt att räkna ut om man tittar på tidtabellen.

Från SAS sida ser man detta som ett test, på samma sätt som man testat lite med linjen mellan Göteborg och Luleå som var något helt nytt. Blir det bra respons kommer man utvärdera fler avgångar och kanske andra avgångstider. Så går tankarna där. SAS har väl inte trafikerat någon av dessa linjer under åtminstone de senaste 20 åren och dessutom finns det konkurrens på båda linjerna.
 
Toppen