Senaste nytt

Två bonusplatser i business class till Tokyo

Homer

Medlem
Förrutom Shanghai finns det relativt ofta 2 platser i C till Beijing.

Som lök på laxen har vi det usla bokningsverktyget som försvårar sökandet.
Det är säkert inte svårt att lägga till en valmöjlighet så att man kan få månadskalendern att visa tillgång i viss klass,

Varken Amex eller SAS lär hursomhelst vara intreserade av att vouchern ska användas till Asien i business.
 

Mikael

Medlem
Trodde det var framförallt Amex som förlorar på det då de måste betala 130K poäng till SAS varje gång nån använder vouchern till Asien i biz. Fast de kanske köper poängen billigt varvid det också är en dålig deal för SAS?
 

Homer

Medlem
Trodde det var framförallt Amex som förlorar på det då de måste betala 130K poäng till SAS varje gång nån använder vouchern till Asien i biz. Fast de kanske köper poängen billigt varvid det också är en dålig deal för SAS?

Just vad jag menade, de betalar säkert som norrmännen säger null og nix för poängen
 

johannesa

Medlem
Pratade precis med EB-kundservice och fick hjälp med att boka 2 business-platser t/r Tokyo. "Om det finns en plats tillgänglig brukar vi kunna ordna den andra också" sa han. För övrigt mycket hjälpsam och trevlig.

Åker torsdag-tisdag i april 2012.
 

Homer

Medlem
Pratade precis med EB-kundservice och fick hjälp med att boka 2 business-platser t/r Tokyo. "Om det finns en plats tillgänglig brukar vi kunna ordna den andra också" sa han. För övrigt mycket hjälpsam och trevlig.

Åker torsdag-tisdag i april 2012.

Kundservice i Sverige eller i Tallin?
Sverige har vid mina kontakter vägrat boka AmEx vouchern och hänvisat till Tallin
 

Homer

Medlem
Tallinn. Jag ringde det nummer som stod på vouchern, ett 018-nummer men kopplades vidare till engelskspråkig kundtjänst i Tallinn.

Efter att du skrivit detta kollade jag direkt på nätet, och jodå det fanns ju en del platser i feb., mars och även april.
och det gör det ju faktiskt fortfarande(!) men ingenting längre fram då jag velat åka och inte hittade de några fler i Tallin.
Så det låter som en tillfällighet snarare än att de kan lösgöra platser som inte syns på annat sätt.
Hursomhelst så har jag hittat 2 platser till BKK i C och lägger ner sökandet av platser till Tokyo.
 

johannesa

Medlem
Tråkigt att höra, han fick det att låta som att det var standard procedure att de fixade en plats till. Å andra sidan åker jag ju i april så det kanske fanns fler platser då.
 
Toppen