Senaste nytt

Två Amex elite kort möjligt?

bankb

Medlem
Fick brev från Amex som vill att jag konverterar mitt gamla premium till ett nytt premium.

I slutet av brevet så står det dock en mening som fick mig att fundera. Det står att jag kan ha två kreditprodukter från Amex. Betyder det i praktiken att jag kan ha två Elite kort av den nya typen? Sen behålla mitt gamla premium och på så vis kunna trigga 5 st 2–4-1 vouchers per år?
 

famhanssons

Medlem
Fick brev från Amex som vill att jag konverterar mitt gamla premium till ett nytt premium.

I slutet av brevet så står det dock en mening som fick mig att fundera. Det står att jag kan ha två kreditprodukter från Amex. Betyder det i praktiken att jag kan ha två Elite kort av den nya typen? Sen behålla mitt gamla premium och på så vis kunna trigga 5 st 2–4-1 vouchers per år?
Tror bara man kan ha en av varje produkt, dvs inte två Elite. Hur kom du fram till 5 st 2-4-1 i ditt exempel? Det blir väl 4 (2+2). Om du inte menar 2st Elite + 1st Premium. Då blir det 3 produkter
 

Najk

Medlem
Fick brev från Amex som vill att jag konverterar mitt gamla premium till ett nytt premium.

I slutet av brevet så står det dock en mening som fick mig att fundera. Det står att jag kan ha två kreditprodukter från Amex. Betyder det i praktiken att jag kan ha två Elite kort av den nya typen? Sen behålla mitt gamla premium och på så vis kunna trigga 5 st 2–4-1 vouchers per år?
Ja det betyder det.
 

Myllys35

Medlem
Nej, det går inte att få 5 st 2-4-1 genom att skaffa ytterligare ett Elite.

Du får inte fler vouchers för kort av samma produkt, vilket på Amexspråk betyder två av basic, premium eller Elite. Jag har själv lärt mig den läxan den hårda vägen ;)
 

Najk

Medlem
Jo det får man!

Har själv dragit in 5st vouchers med 3 Elite kort

Förtydligande!
Jag har ett Elite Betalkort, och jag har haft ett Elite kreditkort. Elite kreditkortet sade jag upp i feb när jag fått 2st vouchers. Sedan skaffade jag ett nytt Elite kreditkort i höstas och fick en ny voucher.
 
Toppen