Senaste nytt

Turkish delight - Examensresa till Istanbul

PYRZ

Medlem
Mycket bra rapport. Håller med dig om att TK har bästa maten i economy, iaf av det jag har provat hittills.
Däremot är servicen inte det bästa, personalen verkar inte förstå vad ett leende kan göra. Detta gäller allt, från incheckningspersonal till kabinpersonal och även personal på loungen. Visst är det underbart med en bra "hård" produkt som TK erbjuder, men i slutändan är det en kombination som är kvalitet. Eller "quality of experience" :)
 

Gnopps

Medlem
Tack för rapporten! Jag tyckte om att läsa den å grattis till uppgraderingen. När jag flög TK upplevde jag precis som du samma, att raden i mitten på flyget får sämst service. Hade hamnat där och fick min servering strax innan piloten meddelade att det snart var dags för landning.
 

TjudöBoy

Medlem
Pratade med dem på våran arbetsmarknadsmässa (SJÖLOG) härom veckan. De krävde att man hade 12 mån sjötid som befäl innan man fick bli 2e-styrman där. Ett alternativ var att gå som 3e-styrman i 6 mån med filippinaravtal och 1200$ i lön.. :p

"Vill man vara fin får man lida pin" brukar det heta! :) Tyvärr e d nog så idag att de glassiga jobben/avtalen lyser med sin frånvaro. T.o.m. passagerar avtalen här hemma börjar bli "urvattnade".
 

011430121

Medlem
Hur har jag kunnat missa denna reserapport under åren?
Personligt och trevligt skrivet, svenska avensjukan slår till när någon blir uppgraderad till som folket säger "förstaklass".
 

GOTATH

Medlem
Hur har jag kunnat missa denna reserapport under åren?
Personligt och trevligt skrivet, svenska avensjukan slår till när någon blir uppgraderad till som folket säger "förstaklass".
Tack så mycket! Ja det var nog en av de bättre uppgraderingarna man fått
Trevligt Trevligt !

Som gammal sjöman önskar jag dig all lycka på den sju !
Tackar! Lite knackigt med sjöjobb just nu, men har annat att pyssla med som tur är :)
 
Toppen